Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, řekl, že maranellská stáj se nebrání myšlence založit od roku 2013 nový šampionát. Reaguje tak na zájem společnosti News Corporation o vstup do tohoto sportu.
V rozhovoru pro CNN Di Montezemolo řekl, že možnost založení nového šampionátu opravdu existuje. Může ale dojít i k obnovení spolupráce s Berniem Ecclestonem a CVC, současnými majiteli F1.
"Musíme přemýšlet pragmaticky," řekl Di Montezemolo. "Po sezoně 2012 už nebudeme vázání Concordskou dohodou. Společnost CVC nebude vlastnit nic. Máme tu tedy tři varianty. Buď se dohodneme na nové smlouvě, nebo to uděláme jako američtí basketbalisté, kteří založili NBA a sami si organizují prodej televizních práv atd. A nebo si prostě najdeme nového partnera. To už bude záležet na týmech. Je důležité mít více alternativ."
Di Montezemolo následně využil situace k tomu, aby si postěžoval na pravidla: "S umělými prvky jsme zašli moc daleko. Je to stejné, jako kdyby někdo nutil fotbalisty, aby v dešti hráli v teniskách. A co se týče zastávek v boxech, už je toho moc. Chci vidět soupeření na trati, ne v boxech! V posledním závodě bylo 80 zastávek v boxech. Orientaci ztrácí jak diváci, tak piloti samotní, vyjedou na trať, ale neví, na jaké pozici jsou.
Dalším problémem je příliš mnoho ovládacích prvků. Pilot se v případě, kdy smí použít DRS, soustředí na zmáčknutí tlačítka, ne na předjetí. To už je opravdu moc. Proto se Ferrari bude snažit prosadit omezení takových prvků, aby se nezacházelo moc daleko."
Podle prezidenta Ferrari je také potřeba zlepšit propagaci F1: "Musíme investovat v USA. Také musíme zajistit, aby se F1 dala sledovat pomocí moderních technologií, na Internetu, iPadech... To je velmi důležité. Čekají nás závody v Rusku a Indii, díky Berniemu se F1 stala celosvětovým sportem a proto je lepší propagace velice důležitým krokem."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.