Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, řekl, že maranellská stáj se nebrání myšlence založit od roku 2013 nový šampionát. Reaguje tak na zájem společnosti News Corporation o vstup do tohoto sportu.
V rozhovoru pro CNN Di Montezemolo řekl, že možnost založení nového šampionátu opravdu existuje. Může ale dojít i k obnovení spolupráce s Berniem Ecclestonem a CVC, současnými majiteli F1.
"Musíme přemýšlet pragmaticky," řekl Di Montezemolo. "Po sezoně 2012 už nebudeme vázání Concordskou dohodou. Společnost CVC nebude vlastnit nic. Máme tu tedy tři varianty. Buď se dohodneme na nové smlouvě, nebo to uděláme jako američtí basketbalisté, kteří založili NBA a sami si organizují prodej televizních práv atd. A nebo si prostě najdeme nového partnera. To už bude záležet na týmech. Je důležité mít více alternativ."
Di Montezemolo následně využil situace k tomu, aby si postěžoval na pravidla: "S umělými prvky jsme zašli moc daleko. Je to stejné, jako kdyby někdo nutil fotbalisty, aby v dešti hráli v teniskách. A co se týče zastávek v boxech, už je toho moc. Chci vidět soupeření na trati, ne v boxech! V posledním závodě bylo 80 zastávek v boxech. Orientaci ztrácí jak diváci, tak piloti samotní, vyjedou na trať, ale neví, na jaké pozici jsou.
Dalším problémem je příliš mnoho ovládacích prvků. Pilot se v případě, kdy smí použít DRS, soustředí na zmáčknutí tlačítka, ne na předjetí. To už je opravdu moc. Proto se Ferrari bude snažit prosadit omezení takových prvků, aby se nezacházelo moc daleko."
Podle prezidenta Ferrari je také potřeba zlepšit propagaci F1: "Musíme investovat v USA. Také musíme zajistit, aby se F1 dala sledovat pomocí moderních technologií, na Internetu, iPadech... To je velmi důležité. Čekají nás závody v Rusku a Indii, díky Berniemu se F1 stala celosvětovým sportem a proto je lepší propagace velice důležitým krokem."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.