Achillovou patou letošního monopostu Red Bullu RB7 je KERS. Zdá se, že problémem je jeho přehřívání v důsledku agresivního tvarování bočnic, což je věc, která se nedá vyřešit v průběhu dvou či tří závodů. Čeká nás léto a horké závody - vymstí se to rakouskému týmu nebo se bude moci spolehnout na svou aerodynamiku a pokračovat ve vítězném tažení?
McLaren na Red Bull v oblasti aerodynamiky zatím dle Hamiltonových slov ztrácí přibližně půl sekundy, jeho silnou stránkou je však systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který odebírá od Mercedesu, stejně jako motory.
Problémy Red Bullu s KERSem se točí kolem jeho chlazení. Adrian Newey je znám svým nekompromisním přístupem v oblasti vnitřního uspořádání komponent, které je podřízeno aerodynamické výkonnosti.
Proudění vzduchu, které se využívá k chlazení brzd, vody, oleje či KERSu, nemůže být využito pro vytváření přítlaku - čehož se Newey těžko vzdává. To je patrné z běžného pohledu na bočnice vozu RB7, které jsou velmi malé, netáhnou se až k zadní části vozu, což přispívá k velmi dobrým aerodynamickým vlastnostem monopostu rakouské stáje.
Řešení jejich problémů nebude snadné, aniž by nedošlo k narušení aerodynamiky. Kdysi jim trvalo téměř dvě sezóny, než se jim podařilo vyřešit potíže s hydraulickým systémem. Obávám se, že s KERSem Red Bullu to také nebude tak jednoduché, jak hlásají.
Srovnání bočnic Red Bullu a McLarenu - zelenou šipkou vyznačeno "letiště" RB7, díky kterému může vzduch efektivněji proudit k zadní části a vytvářet vyšší přítlak
Za velmi zdařilý KERSem je vychvalován Mercedes, ale problémy s ním měly v Číně jak týmy Mercedes, tak i McLaren. Martin Whitmarsh na otázku Autosportu, zda je jejich KERSu trumfem při souboji s Red Bullem, uvedl: "Těžko říct. Měli jsme s KERSem během tohoto víkendu [v Číně] problémy, ale Mercedes v tomto odvedl fantastickou práci."
Zajímavě také ocenil Hamiltonovu práci s pneumatikami během závodu. Ušetřená čerstvá sada z kvalifikace mu podle něj nebyla až tak platná: "V závodě se dobře staral o pneumatiky. Ušetřil sadu v kvalifikaci, ale neprokázalo se to moc užitečné kvůli chybám, které vedly k první zastávce. Během naši analýza toho, co se dělo v závodě, jsme změnili strategii ze dvou na tři zastávky, což znamenalo, že jsme čerstvou měkkou sadu nasadili a brzy ji vyměnili."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.