Achillovou patou letošního monopostu Red Bullu RB7 je KERS. Zdá se, že problémem je jeho přehřívání v důsledku agresivního tvarování bočnic, což je věc, která se nedá vyřešit v průběhu dvou či tří závodů. Čeká nás léto a horké závody - vymstí se to rakouskému týmu nebo se bude moci spolehnout na svou aerodynamiku a pokračovat ve vítězném tažení?
McLaren na Red Bull v oblasti aerodynamiky zatím dle Hamiltonových slov ztrácí přibližně půl sekundy, jeho silnou stránkou je však systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který odebírá od Mercedesu, stejně jako motory.
Problémy Red Bullu s KERSem se točí kolem jeho chlazení. Adrian Newey je znám svým nekompromisním přístupem v oblasti vnitřního uspořádání komponent, které je podřízeno aerodynamické výkonnosti.
Proudění vzduchu, které se využívá k chlazení brzd, vody, oleje či KERSu, nemůže být využito pro vytváření přítlaku - čehož se Newey těžko vzdává. To je patrné z běžného pohledu na bočnice vozu RB7, které jsou velmi malé, netáhnou se až k zadní části vozu, což přispívá k velmi dobrým aerodynamickým vlastnostem monopostu rakouské stáje.
Řešení jejich problémů nebude snadné, aniž by nedošlo k narušení aerodynamiky. Kdysi jim trvalo téměř dvě sezóny, než se jim podařilo vyřešit potíže s hydraulickým systémem. Obávám se, že s KERSem Red Bullu to také nebude tak jednoduché, jak hlásají.
Srovnání bočnic Red Bullu a McLarenu - zelenou šipkou vyznačeno "letiště" RB7, díky kterému může vzduch efektivněji proudit k zadní části a vytvářet vyšší přítlak
Za velmi zdařilý KERSem je vychvalován Mercedes, ale problémy s ním měly v Číně jak týmy Mercedes, tak i McLaren. Martin Whitmarsh na otázku Autosportu, zda je jejich KERSu trumfem při souboji s Red Bullem, uvedl: "Těžko říct. Měli jsme s KERSem během tohoto víkendu [v Číně] problémy, ale Mercedes v tomto odvedl fantastickou práci."
Zajímavě také ocenil Hamiltonovu práci s pneumatikami během závodu. Ušetřená čerstvá sada z kvalifikace mu podle něj nebyla až tak platná: "V závodě se dobře staral o pneumatiky. Ušetřil sadu v kvalifikaci, ale neprokázalo se to moc užitečné kvůli chybám, které vedly k první zastávce. Během naši analýza toho, co se dělo v závodě, jsme změnili strategii ze dvou na tři zastávky, což znamenalo, že jsme čerstvou měkkou sadu nasadili a brzy ji vyměnili."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.