Aktivace KERSu bez využití tlačítka na volantu - jak na to?

Mercedes
Mercedes, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 27. dubna 2011 06:50
Sdílej:

Čtyři týmy ze startovního pole Formule 1 využívají inovativní metodu pro ovládání systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) - silnější tlak na plynový pedál (kickdown).

Piloti některých týmů dle Auto Motor und Sportu musí pro aktivaci KERSu pouze vyvinout dodatečný tlak na pedál - o něco silnější než je obvykle třeba pro plný plyn. V praxi to potom znamená, že pilot, který chce aktivovat KERS, nemusí udělat nic jiného, než jen tvrději přišlápnout pravou nohou pedál.

Nick Heidfeld se pochlubil, že s touto metodou pro ovládání KERSu u Renaultu přišel on - pro něj to ostatně nebylo žádnou novinkou: "S nápadem na využívání kickdownu jsem přišel ještě tehdy, když jsme měli kontrolu trakce. Používali jsme to u BMW."

Další chytrou inovací je ovládání zadního křídla (DRS) u Mercedesu - rovněž nohou, tentokrát levou. Když Michael Schumacher či Nico Rosberg přesunou chodidlo na třetí pedál, vlevo od brzdy, dojde k přenastavení horní klapky zadního křídla. Když potřebují prudce zpomalit, přesunou ji na brzdový pedál, přičemž se DRS deaktivuje o zlomek vteřiny dříve, než naplno sešlápnou brzdu.

Témata:
ERS
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.