Anthony Hamilton se pro Telegraph rozpovídal o tom, jak ve skutečnosti probíhal rozchod s Lewisem a vývoji jeho kariéry. Z pohledu otce hodnotí i loňský incident a odpovídá na dotaz, zda za rozchodem se synem nestojí částečně i žena - Nicole Scherzingerová.
Otec Anthony se s Lewisem rozešel před dvanácti měsíci po téměř 20 letech, kdy dohlížel na kariéru svého syna. Bolestivá část života byla zpočátku vykreslována jako přátelský rozchod, později se ukázalo, že to tak jednoduché nebylo. V novinách se dokonce objevily titulky, že Lewis dal svému otci padáka.
"Tak to nebylo. Přání jít vlastní cestou bylo vzájemné. Probírali jsme to celé věky. Jen k tomu nedošlo tak, jak bych chtěl," vrací se na počátek loňské sezóny Anthony Hamilton. Měsíce pak spolu nehovořili.
Anthony o tomto období svého života nikdy dříve nehovořil. S novinářem Tomem Carym si po několika odvolaných setkáních konečně sedl v baru a poprvé od rozchodu s Lewisem promluvil. Původní hodinový rozhovor se protáhl na trojnásobek.
V roli manažera nejnovějšího britského přírůstku v F1 - Paula di Resty, ho brzy budeme znovu vídávat v paddocku a na obrazovkách. Takže jaký byl ten uplynulý rok? "Náročný. Celou dobu to směřovalo k tomu, že to bude těžké. Jednou k tomu muselo dojít. Ve skutečnosti jsem chtěl svůj život zpět. Strávil jsem téměř 18 let zajišťováním toho, aby Lewisovi neunikla jeho velká příležitost.
Byl jsem opravdu jako každý jiný rodič. Chtěl jsem pro svého syna to nejlepší. Věděl jsem vše nejlépe? Ne vždy. Rád bych si ale myslel, že jsem po většinu času věděl, co je nejlepší. A když bych něco nevěděl, zeptal bych se. Abych si byl jistý tím, že Lewis bude úspěšným. Abych se ujistil, že lidé, kteří mu i nám věřili, budou hrdí."
Pro otce muselo být těžké vidět, jak syn prochází náročným obdobím - jako například incidentem v Melbourne, kdy byl zadržen policií po protočení kol. Před rokem by to skončilo zákazem vstupu novinářům do motorhomu McLarenu a zamezení přístupu novinářům, kteří si o tom dovolili psát. Nyní se usmívá. Zdá se, že po roce se na to dívá s nadhledem.
"Víš co, to bylo součástí dospívání. Byla to chyba, ale kdo je nedělá. Musíš si pamatovat, že jsme našeho snu dosáhli společně: stal se mistrem světa, měl peníze v bance. Nikdy by nebyl jako já. To bylo účelem.
Ale když toho dosáhl, nikdy neměl příležitost dělat všechny ty běžné věci, které dělají teenageři. Všichni se stále učíme. Já jsem se toho minulý rok určitě naučil mnoho."
Hovořilo se o tom, že k rozchodu přispěl Lewisův vztah s americkou zpěvačkou Nicole Scherzingerovou. "To si nemyslím. Bylo to dáno spíše kombinací více faktorů, z nichž jedním byl ten vztah na velkou vzdálenost. Znovu - bylo to o dospívání, o tom, že Lewis dělá svá vlastní rozhodnutí. Respektuji to.
Naštěstí již nejsem zapojený do žádné z těch věcí. Nešťourám se v jeho osobním životě. Mohu říct pouze to, že Lewis byl jedním z nejlepších synů, jaké si rodiče mohou přát, a Nicole je opravdu, opravdu skvělá holka. Hodí se k němu."
Lewis nedávno uzavřel smlouvu se společností XIX, kterou vlastní známý manažer Simon Fuller. Nebude Lewise nyní Hollywood příliš rozptylovat? Nesnaží se stát světoznámou osobností formátu Davida Beckhama či Tigera Woodse? "Myslím, že ne. Užívá si svůj úspěch. Ale zodpovědně."
Při zpytování svědomí Anthony lituje jedné věci: že se s Lewisem nerozešel hned po jeho vítězství v roce 2008. "Zůstal jsem o rok déle. To byla má největší chyba. Věděl jsem, že to dospěje do bodu, kdy bude žít svůj život - titul, přítelkyně, vlastní peníze. Problémem bylo to, že auto v roce 2009 nebylo dobré. Nechtěl jsem odejít, když se nedařilo. Udělal jsem klasickou otcovskou věc.
Snažím se říct, že to, co se stalo v roce 2010, bylo dobré pro nás oba. Snažím se nedělat si už ze všeho těžkou hlavu. Práce je pro mě odpočinkem."
Lewis Hamilton (vlevo) s otcem Anthonym (© Getty Images)
Vztah s Lewisem ještě není zcela ideální, ale s každým dnem se zlepšuje: "Mezi námi byla vždy hluboká láska. Zkrátka u něj existovala touha dělat si věci po svém a u mě po mém. V poslední době jsme spolu strávili spoustu času. Základní pravidla jsou však nyní odlišná. Zavolá mi a požádá o radu, což bylo do určité míry vždy mou rolí jakožto otce.
Smůla je, že předtím jsem to řídil, a přitom to bylo něco, co jsem tehdy neměl rád. Stále jsem ale Lewisův otec a snad i jeho nejbližším pobočníkem. A pokud si kdykoliv bude cokoliv přát, stačí jen, když mi zavolá."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.