Lewis Hamilton by chtěl vyhrávat jeden titul za druhým, aby dokázal, že je nejlepším pilotem své doby. Popřel však, že by kvůli tomu přemýšlel o odchodu z McLarenu.
Jako nováčkovi ve Formuli 1 mu titul v roce 2007 jen těsně uniknul a v celkovém pořadí skončil druhý, v následujícím roce se ale už mohl radovat z celkového prvenství - stal se do té doby nejmladším šampionem F1 všech dob. O tento unikát ho loňským triumfem připravil Sebastian Vettel.
Po roce 2008 však Hamilton nebyl schopen dosáhnout stejné mety. McLaren se s nepodařeným vozem v roce 2009 trápil, loni měl v Abú Zabí jen teoretickou šanci na titul. V rozhovoru pro britská média dnes uvedl, že ho ojedinělý úspěch neuspokojí.
"Nejsem zde kvůli tomu, abych závodil deset let a vyhrál jen jeden či dva šampionáty," cituje Hamiltona Observer. "Chci se stát jedním z nejúspěšnějších pilotů své generace, takže chci vyhrát další šampionáty. Myslím, že musíte pokračovat od jednoho vítězství ke druhému, aby lidé opravdu poznali, že jste nejlepší."
"Nyní nemůžu říct, že by lidé mohli tvrdit, že byl jasně nejlepší na světě. Jsem zde zatím jen čtyři roky, takže toho musím dokázat mnohem více."
Během testů se ale nový vůz McLarenu MP4-26 nepředstavil v nejlepší formě. Trápily jej technické problémy, ujel málo kilometrů a časy na kolo také nebyly nejlepší. Tým z Wokingu i letos zřejmě bude mít co dohánět. Hamilton však zdůraznil, že nevidí důvod, proč by měl pro naplnění svých cílů přecházet k jiné stáji.
"Podívejte se na historii McLarenu. Je to neuvěřitelný tým. Nebyl jsem v jiných továrnách, ale McLaren má ty nejskvělejší lidi, které jsem kdy v týmu potkal. Způsob, jakým se starají o své piloty, je fantastický. Je to nádherné pracovní místo a já se cítím být poctěn tím, že jsem součástí toho týmu. Jsou bojovníci a já jsem bojovníkem."
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.