Server F1news.cz je jedním z oficiálních partnerů nadcházející výstavy modelů různých kategorií - včetně vozů Formule 1.
Na výstavě bude ke zhlédnutí několik detailně zpracovaných modelů monopostů Formule 1, mezi nimiž nebude chybět například Brabham BT46 z ruk českého modeláře Jaroslava Vehrleho.
Tento vůz týmů, který vlastnil Bernie Ecclestone, debutoval na trati v roce 1978 a byl navržený Gordonem Murrayem, jedním z pionýrů aerodynamiky. Poháněl jej třílitrový 12válcový motor Alfa Romeo, jehož výkon se pohyboval kolem 520 koní - což v té době bylo přibližně o 50 koní více, než měla konkurence.
BT46 byl také známý díky svému pozdějšímu vylepšení jako vůz s ventilátorem. Ten dle Murrayho sloužil k lepšímu chlazení motoru a vylepšení spolehlivosti. Že pomáhá odsávat vzduch zpod monopostu a tím zvyšovat přítlak, si však jeho konkurenti uvědomili velmi brzy a FIA toto řešení ihned zakázala - vůz BT46/B se proto objevil pouze ve Velké ceně Švédska, kde také zvítězil.
Pokud vás zajímají modely, navštivte v sobotu 5. března ZŠ Sezemice u Pardubic (mapa zde), kde KPM Sezemice pořádá modelářskou soutěž i výstavu. Krom formulí budou k vidění také letadla, vrtulníky a další civilní i bojová technika. Chybět nebude ani ukázka paintballového klubu, modelářská burza či prodej modelů, modelářských potřeb, doplňků a literatury.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.