Šéf týmu Lotus se dnes vyjádřil k zveřejněným ekonomickým číslům jejich konkurenta Protonu, který přes Group Lotus sponzoruje závodní tým Renaultu.
"Zajímavé týden [plný hospodářských] výsledků. Proton vykázal ztrátu 60 milionů ringitů [350 mil. Kč]. A to v příznivém ekonomickém prostředí. Jak budou splácet úvěr ve výši 400 milionů liber [11,5 miliardy Kč], který si vzali na pokrytí grandiózních plánů Danyho Bahara?" ptá se otevřeně Fernandes.
Jeho společnost AirAsia naproti tomu dosáhla celkových příjmů ve výši 1,18 miliardy malajských ringitů (6,9 miliard Kč), o 33 % více než v roce 2009. Čistý zisk z toho tvoří 316,5 mil. ringitů (1,84 mil. Kč) - to je 9krát více než v předchozím roce.
Team Lotus by měl být tedy pro nadcházející období dobře zajištěný. Tým se během testů potýkal s několika technickými problémy, nejčastěji s únikem chladicí kapaliny. Fernandes dnes však potvrdil, že se jim je podařilo vyřešit, navíc do Barcelony již přivezou nově vyvinuté díly: "Veškeré závady související s únikem vody byly vyřešeny. Snad zažijeme 4 dny dobrého testování. Přivezeme nové přední křídlo."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.