Malajský podnikatel, výkonný ředitel letecké společnosti Air Asia a šéf týmu Lotus Tony Fernandes se dočkal významného ocenění. Královnou Alžbětou II. mu byl udělen titul "Komandér Řádu britského impéria" (Commander of the Order of the British Empire).
Vyznamenání se mu dostalo za podporování komerčních a vzdělávacích vztahů mezi Spojeným královstvím a Malajsií.
Fernandes společně se třemi partnery v prosinci 2001 převzal ztrátové státní aerolinky AirAsia. Během devíti let z nich vybudoval největší nízkonákladovou a ziskovou leteckou společnost v Asii. V roce 2007 založil sesterskou nízkonákladovou společnost AirAsia X, která zajišťuje lety na delší vzdálenosti (někdy také přezdívaná AirAsia na steroidech), například za velmi přijatelnou cenu mezi Kuala Lumpuru a Londýnem (Stansted), což zvýšilo počet lidí cestujících mezi oběma zeměmi - jak turistů, tak i studentů.
Ve Formuli 1 si získal velký respekt za působení v loňské sezóně, kdy během velmi krátké doby stihl postavit auto a jeho Lotus Racing se stal nejlepším z nových týmů.
Fernandes krom toho vlastní skupinu Tune, pod níž patří Tune Hotels (levné hotely, jeden je i v centru Londýna), Tune Talk (předplacená mobilní telefonie) a Tune Money (pojištění a finance). Velký podíl nese i na založení pobočky britské prestižní univerzity Epsom College v Malajsii.
Tony Fernandes v novém Lotusu T128
Vyznamenání, které se mu nyní dostalo, komentoval slovy: "Jsem vděčný Její výsosti královně Alžbětě II. za poctu. Je to uznání tvrdé práce, odhodlání a úsilí vynaložené všemi mými partnery, kolegy a personálem z AirAsia, skupiny Tune a týmu Lotus. Pracuje pro nás velké množství talentovaných lidí, aby se zdařilo vše, k čemu se v podnikání rozhodneme. Mají na tom stejnou zásluhu, jako já."
Fernandes nedávno v Evropě získal velké ocenění také ve Francii za významný příspěvek leteckému průmyslu - Officier of the Légion d'honneur - což je nejvyšší státní vyznamenání, které může být uděleno cizinci. Mezinárodní časopis Forbes ho zvolil loni jako nejlepšího asijského podnikatele - Asia Businessman of the Year 2010.
Jeho osobním krédem je: "Snívejte o nemožném, věřte neuvěřitelnému a nikdy nepovažujte 'Ne' za odpověď." Svou leteckou společnost AirAsia propagoval rčením: "Nyní může létat každý."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.