U Williamsu po prvním dnu testování se systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS) vládne spokojenost. Po různých poruchách, které jej postihovaly v úterý a ve středu, prožil ve Valencii konečně bezproblémový den.
Technický ředitel Sam Michael si pochvaloval mladého pilota i průběh dne: "Hlavním cílem dneška bylo zprovoznit KERS a to, aby si na Pastor zvykl na FW33. Odvedl dobrou práci při poznávání všech řídicích systémů. Pilot musí nyní myslet na spoustu věcí, KERS, zadní křídlo, brzdy, stejně jako musí udržovat správnou teplotu pneumatik.
Provedli jsme dnes více změn v nastavení, abychom dále poznávali vůz, a zaměřili se i na delší jízdy kvůli stabilizaci teplotních kontrol. Odjeli jsme bez problémů 100 kol, takže jsme s tím spokojeni. Celkově to byl pro nás dobrý počáteční test."
Pastor Maldonado po včerejšku uvedl: "Ve voze si při využíváním KERSu a zadního křídla nyní více věřím. Lépe pracuji s týmem, vyvíjím auto jak při delších, tak při kratších jízdách. Po každém usednutí do vozu se cítím lépe."
Příští týden v Jerezu, kde se bude testovat od 10. - 13. února, Maldonado bude mít monopost FW33 pro sebe první dva dny, zbylé dva dny jej převezme jeho kolega Rubens Barrichello.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.