U Williamsu po prvním dnu testování se systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS) vládne spokojenost. Po různých poruchách, které jej postihovaly v úterý a ve středu, prožil ve Valencii konečně bezproblémový den.
Technický ředitel Sam Michael si pochvaloval mladého pilota i průběh dne: "Hlavním cílem dneška bylo zprovoznit KERS a to, aby si na Pastor zvykl na FW33. Odvedl dobrou práci při poznávání všech řídicích systémů. Pilot musí nyní myslet na spoustu věcí, KERS, zadní křídlo, brzdy, stejně jako musí udržovat správnou teplotu pneumatik.
Provedli jsme dnes více změn v nastavení, abychom dále poznávali vůz, a zaměřili se i na delší jízdy kvůli stabilizaci teplotních kontrol. Odjeli jsme bez problémů 100 kol, takže jsme s tím spokojeni. Celkově to byl pro nás dobrý počáteční test."
Pastor Maldonado po včerejšku uvedl: "Ve voze si při využíváním KERSu a zadního křídla nyní více věřím. Lépe pracuji s týmem, vyvíjím auto jak při delších, tak při kratších jízdách. Po každém usednutí do vozu se cítím lépe."
Příští týden v Jerezu, kde se bude testovat od 10. - 13. února, Maldonado bude mít monopost FW33 pro sebe první dva dny, zbylé dva dny jej převezme jeho kolega Rubens Barrichello.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.