Šéf stáje Team Lotus má radost ze zavedení nových motorů od sezony 2013 a považuje tuto změnu za velký krok vpřed.
Od roku 2013 přechází Formule 1 na ekologičtější čtyřválcové motory o objemu 1,6 litru. Tato změna se velice zamlouvá šéfovi stáje Team Lotus, Tony Fernandesovi.
"Jsem velmi rád, že tato změna prošla," řekl Fernandes Autosportu. "Formule 1 nyní bude díky novým motorům více propojena s běžným automobilovým průmyslem a navíc bude i více šetřit životní prostředí. Mezi inženýry se pohybuje mnoho velmi chytrých a inteligentních lidí, tak proč jejich znalosti a zkušenosti nevyužít k tomu, aby se svět stal lepším místem.
Fakt, že můžeme snížit spotřebu paliva až o 35% je fantastický. Nenapadá mě nic jiného než 'Wow,'" reagoval šéf Lotusu na předpokládané snížení spotřeby.
"S použitím KERS obnovujeme asi 1% vydané energie, ale v budoucnosti by mohlo jít klidně i o 50%. Navíc i náklady na motory jdou dolů, takže můžeme vložit víc peněz do vývoje vozu. Je to opravdu krok vpřed."
Fernandesovi ale změna motorů nestačí, rád by viděl ještě více změn: "Doufám, že dalším krokem bude používání stejně velkých pneumatik a kol jako u běžných automobilů. Automobilky by poté mohly naše data využít ke zvýšení bezpečnosti u svých produktů."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.