Bernie Ecclestone o roku 2010: Proč ho konečný triumf Vettela nepřekvapil? Proč by Webber seděl do týmu Ferrari? A o rozložení sil mezi Schumacherem a Rosbergem v Mercedesu.
Bývaly roky, ve kterých bylo o mistrovi F1 prakticky rozhodnuto už na konci léta. V některých letech o titul bojovali dva jezdci. Ale rok 2010 byl úplně jiný. Skoro až do úplného konce o titul bojovalo pět jezdců, v Abu Dhabi nakonec prakticky tři. Nakonec se z titulu radoval Sebastien Vettel.
Podle šéfa F1 Ecclestona má mladý Němec všechny potřebné vlastnosti, který mistr potřebuje, už v mladém věku: „Je to vítězný typ, inteligentní a extrémně talentovaný. Navíc je velmi milý.“
Také dovedností Vettelova kolegy, Marka Webbera, si Ecclestone velmi cení. Australan měl ale smůlu, protože neměl dlouho k dispozici to pravé auto: „Kdyby měl rychlý stroj už před pěti lety, tak už by byl pravděpodobně mistr. Je to dobrý typ člověka. Přesně takové měl rád starý Enzo Ferrari.“
Ve svém ohlédnutí za sezonou pochopitelně nemohl Bernie vynechat návrat Michaela Schumachera. Angličana pochopitelně velmi potěšil mediální ohlas, který s sebou sedminásobný mistr světa přinesl. Jenže na to, aby mohl pomýšlet na další vítězství, prý nebyl Mercedes dost dobrý. Ale u Mercedesu letos Schumachera výrazně předčil jiný Němec, Nico Rosberg. Syn bývalého mistra světa získal o celý 70 bodů víc než Schumacher (142:72).
„Pokud je tedy Schumacher pořád stále tak dobrý jezdec, jakým býval v dobách, kdy získal své tituly, jak dobrý tedy musí být Nico Rosberg? Rosberg je snad nejlepším pilotem ze všech ve startovním poli,“ říká Ecclestone.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.