Bernie Ecclestone o roku 2010: Proč ho konečný triumf Vettela nepřekvapil? Proč by Webber seděl do týmu Ferrari? A o rozložení sil mezi Schumacherem a Rosbergem v Mercedesu.
Bývaly roky, ve kterých bylo o mistrovi F1 prakticky rozhodnuto už na konci léta. V některých letech o titul bojovali dva jezdci. Ale rok 2010 byl úplně jiný. Skoro až do úplného konce o titul bojovalo pět jezdců, v Abu Dhabi nakonec prakticky tři. Nakonec se z titulu radoval Sebastien Vettel.
Podle šéfa F1 Ecclestona má mladý Němec všechny potřebné vlastnosti, který mistr potřebuje, už v mladém věku: „Je to vítězný typ, inteligentní a extrémně talentovaný. Navíc je velmi milý.“
Také dovedností Vettelova kolegy, Marka Webbera, si Ecclestone velmi cení. Australan měl ale smůlu, protože neměl dlouho k dispozici to pravé auto: „Kdyby měl rychlý stroj už před pěti lety, tak už by byl pravděpodobně mistr. Je to dobrý typ člověka. Přesně takové měl rád starý Enzo Ferrari.“
Ve svém ohlédnutí za sezonou pochopitelně nemohl Bernie vynechat návrat Michaela Schumachera. Angličana pochopitelně velmi potěšil mediální ohlas, který s sebou sedminásobný mistr světa přinesl. Jenže na to, aby mohl pomýšlet na další vítězství, prý nebyl Mercedes dost dobrý. Ale u Mercedesu letos Schumachera výrazně předčil jiný Němec, Nico Rosberg. Syn bývalého mistra světa získal o celý 70 bodů víc než Schumacher (142:72).
„Pokud je tedy Schumacher pořád stále tak dobrý jezdec, jakým býval v dobách, kdy získal své tituly, jak dobrý tedy musí být Nico Rosberg? Rosberg je snad nejlepším pilotem ze všech ve startovním poli,“ říká Ecclestone.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.