Bernie Ecclestone o roku 2010: Proč ho konečný triumf Vettela nepřekvapil? Proč by Webber seděl do týmu Ferrari? A o rozložení sil mezi Schumacherem a Rosbergem v Mercedesu.
Bývaly roky, ve kterých bylo o mistrovi F1 prakticky rozhodnuto už na konci léta. V některých letech o titul bojovali dva jezdci. Ale rok 2010 byl úplně jiný. Skoro až do úplného konce o titul bojovalo pět jezdců, v Abu Dhabi nakonec prakticky tři. Nakonec se z titulu radoval Sebastien Vettel.
Podle šéfa F1 Ecclestona má mladý Němec všechny potřebné vlastnosti, který mistr potřebuje, už v mladém věku: „Je to vítězný typ, inteligentní a extrémně talentovaný. Navíc je velmi milý.“
Také dovedností Vettelova kolegy, Marka Webbera, si Ecclestone velmi cení. Australan měl ale smůlu, protože neměl dlouho k dispozici to pravé auto: „Kdyby měl rychlý stroj už před pěti lety, tak už by byl pravděpodobně mistr. Je to dobrý typ člověka. Přesně takové měl rád starý Enzo Ferrari.“
Ve svém ohlédnutí za sezonou pochopitelně nemohl Bernie vynechat návrat Michaela Schumachera. Angličana pochopitelně velmi potěšil mediální ohlas, který s sebou sedminásobný mistr světa přinesl. Jenže na to, aby mohl pomýšlet na další vítězství, prý nebyl Mercedes dost dobrý. Ale u Mercedesu letos Schumachera výrazně předčil jiný Němec, Nico Rosberg. Syn bývalého mistra světa získal o celý 70 bodů víc než Schumacher (142:72).
„Pokud je tedy Schumacher pořád stále tak dobrý jezdec, jakým býval v dobách, kdy získal své tituly, jak dobrý tedy musí být Nico Rosberg? Rosberg je snad nejlepším pilotem ze všech ve startovním poli,“ říká Ecclestone.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.