Expilot F1 Marc Surer se v rozhovoru pro Motorsport-Total.com vyjádřil na adresu Sebastiana Vettela, Marka Webbera a Fernanda Alonsa.
Na vnitrotýmový duel pilotů stáje Red Bull byly soustředěny zraky odborníků i laické veřejnosti možná více než dost. Podle Švýcara Surera je z dvojice lepším aktuální šampion Vettel.
"Myslím si, že Vettel je proti Webberovi o něco rychlejší, Mark se umí prosadit, pokud jde vše podle jeho představ, ale pokud je situace jiná, ve stejném voze ztrácel více než Vettel."
Australan má však jeho sympatie, protože je nejen dobrý člověk a schopný sportovec, ale vyznačuje se i silnou a nezlomnou vůlí.
Mnozí považují Fernanda Alonsa, dvojnásobného šampiona pilotujícího Ferrari, za nejkomplexněji vybaveného pilota současné formule 1. Přestože nastupoval do posledního finálového závodu sezony s největším počtem bodů, titul získal po chybné strategii Mareanella Vettel.
Surer si myslí, že je Alonso špičkový pilot, ale sezona 2010 mu nevyšla zcela bezchybně. "V posledních závodech potvrdil svoji úroveň, ale předtím udělal několi chyb a body daroval soupeřům - start v Číně, nehoda v Monaku a Belgii."
Přesto se mu podle Švýcara nedá úpřít, že je rychlým a je typem závodníka, který si i v týmu umí sjednat pozici jedničky: "Je rozeným lídrem, už v předcházejících týmech se choval stejně, bere zcela přirozeně, že všichni pracují pro něj."
Prvním jasným signálem bylo už agresivní počínání při pitstopu v Šanghaji, kde předjel Massu, aby byl rychleji zpět na dráze. Brazilský týmový kolega byl poté více a více brán jako číslo dvě.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.