Expilot F1 Marc Surer se v rozhovoru pro Motorsport-Total.com vyjádřil na adresu Sebastiana Vettela, Marka Webbera a Fernanda Alonsa.
Na vnitrotýmový duel pilotů stáje Red Bull byly soustředěny zraky odborníků i laické veřejnosti možná více než dost. Podle Švýcara Surera je z dvojice lepším aktuální šampion Vettel.
"Myslím si, že Vettel je proti Webberovi o něco rychlejší, Mark se umí prosadit, pokud jde vše podle jeho představ, ale pokud je situace jiná, ve stejném voze ztrácel více než Vettel."
Australan má však jeho sympatie, protože je nejen dobrý člověk a schopný sportovec, ale vyznačuje se i silnou a nezlomnou vůlí.
Mnozí považují Fernanda Alonsa, dvojnásobného šampiona pilotujícího Ferrari, za nejkomplexněji vybaveného pilota současné formule 1. Přestože nastupoval do posledního finálového závodu sezony s největším počtem bodů, titul získal po chybné strategii Mareanella Vettel.
Surer si myslí, že je Alonso špičkový pilot, ale sezona 2010 mu nevyšla zcela bezchybně. "V posledních závodech potvrdil svoji úroveň, ale předtím udělal několi chyb a body daroval soupeřům - start v Číně, nehoda v Monaku a Belgii."
Přesto se mu podle Švýcara nedá úpřít, že je rychlým a je typem závodníka, který si i v týmu umí sjednat pozici jedničky: "Je rozeným lídrem, už v předcházejících týmech se choval stejně, bere zcela přirozeně, že všichni pracují pro něj."
Prvním jasným signálem bylo už agresivní počínání při pitstopu v Šanghaji, kde předjel Massu, aby byl rychleji zpět na dráze. Brazilský týmový kolega byl poté více a více brán jako číslo dvě.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.