Podle bývalého prezidenta FIA, Maxe Mosleyho, Luca di Montezemolo nedělá věci pro F1 jednodušší, ale místo toho těžší. Prezident Ferrari tento měsíc navrhl, že by každý tým měl nasazovat tři vozy, podle Mosleyho je to však nesmysl.
„Nasazení tří vozů na každý tým je nesmysl. Dalo by to ještě větší sílu velkým týmům. Bez nových týmů F1 zemře. Problém Lucy je, že nikdy s žádným týmem nezačínal od nuly. Nedokáže si představit, jak těžké je závodit, když nasadíte nový tým. Formule 1 už teď má velké problémy a Luca tyto problémy ještě zvětšuje místo toho, aby je zmenšoval,“ řekl Max.
Co k tomu dodat? Samozřejmě na věc můžete mít rozdílné názory, ale můj názor je následující: Už teď jsou rozpočty jednotlivých týmů našponované a nasadit tři vozy by si mohly dovolit opravdu jen ty největší týmy. Ostatní stáje by to mohlo položit nebo od účasti v F1 odradit.
To, že tým bude mít vyšší výdaje kvůli zvýšenému počtu nasazených vozů, automaticky neznamená, že mu na konto dojde více peněz od sponzorů. Takže bychom se mohli dočkat situace, kdy by na startu stály třeba tři Ferrari, tři McLareny, tři Red Bully a tři Mercedesy, ale co dále... Dalším důležitým faktorem je, kde by týmy měly sehnat dostatek zkušených jezdců? Nechceme se přece dívat na nějakou druhou ligu.
Hlavním faktorem pro mě je, že F1 má být královnou motorsportu a ne nějakou soutěží kvantity. Vaše názory můžete psát do diskuze pod článkem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.