Podle bývalého prezidenta FIA, Maxe Mosleyho, Luca di Montezemolo nedělá věci pro F1 jednodušší, ale místo toho těžší. Prezident Ferrari tento měsíc navrhl, že by každý tým měl nasazovat tři vozy, podle Mosleyho je to však nesmysl.
„Nasazení tří vozů na každý tým je nesmysl. Dalo by to ještě větší sílu velkým týmům. Bez nových týmů F1 zemře. Problém Lucy je, že nikdy s žádným týmem nezačínal od nuly. Nedokáže si představit, jak těžké je závodit, když nasadíte nový tým. Formule 1 už teď má velké problémy a Luca tyto problémy ještě zvětšuje místo toho, aby je zmenšoval,“ řekl Max.
Co k tomu dodat? Samozřejmě na věc můžete mít rozdílné názory, ale můj názor je následující: Už teď jsou rozpočty jednotlivých týmů našponované a nasadit tři vozy by si mohly dovolit opravdu jen ty největší týmy. Ostatní stáje by to mohlo položit nebo od účasti v F1 odradit.
To, že tým bude mít vyšší výdaje kvůli zvýšenému počtu nasazených vozů, automaticky neznamená, že mu na konto dojde více peněz od sponzorů. Takže bychom se mohli dočkat situace, kdy by na startu stály třeba tři Ferrari, tři McLareny, tři Red Bully a tři Mercedesy, ale co dále... Dalším důležitým faktorem je, kde by týmy měly sehnat dostatek zkušených jezdců? Nechceme se přece dívat na nějakou druhou ligu.
Hlavním faktorem pro mě je, že F1 má být královnou motorsportu a ne nějakou soutěží kvantity. Vaše názory můžete psát do diskuze pod článkem.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.