Podle bývalého prezidenta FIA, Maxe Mosleyho, Luca di Montezemolo nedělá věci pro F1 jednodušší, ale místo toho těžší. Prezident Ferrari tento měsíc navrhl, že by každý tým měl nasazovat tři vozy, podle Mosleyho je to však nesmysl.
„Nasazení tří vozů na každý tým je nesmysl. Dalo by to ještě větší sílu velkým týmům. Bez nových týmů F1 zemře. Problém Lucy je, že nikdy s žádným týmem nezačínal od nuly. Nedokáže si představit, jak těžké je závodit, když nasadíte nový tým. Formule 1 už teď má velké problémy a Luca tyto problémy ještě zvětšuje místo toho, aby je zmenšoval,“ řekl Max.
Co k tomu dodat? Samozřejmě na věc můžete mít rozdílné názory, ale můj názor je následující: Už teď jsou rozpočty jednotlivých týmů našponované a nasadit tři vozy by si mohly dovolit opravdu jen ty největší týmy. Ostatní stáje by to mohlo položit nebo od účasti v F1 odradit.
To, že tým bude mít vyšší výdaje kvůli zvýšenému počtu nasazených vozů, automaticky neznamená, že mu na konto dojde více peněz od sponzorů. Takže bychom se mohli dočkat situace, kdy by na startu stály třeba tři Ferrari, tři McLareny, tři Red Bully a tři Mercedesy, ale co dále... Dalším důležitým faktorem je, kde by týmy měly sehnat dostatek zkušených jezdců? Nechceme se přece dívat na nějakou druhou ligu.
Hlavním faktorem pro mě je, že F1 má být královnou motorsportu a ne nějakou soutěží kvantity. Vaše názory můžete psát do diskuze pod článkem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.