Nico Rosberg pochybuje o tom, že by se problémy Mercedesu ohledně špatného přítlaku na předních kolech mohli vyřešit poté, co se na vůz obují pneumatiky Pirelli. Nové gumy pro příští rok si dnes týmy poprvé vyzkoušely v Abú Dhabí.
Mercedes měl letos obecně problémy s adaptací na přední gumy od Bridgestonu. To by také údajně mělo být hlavním faktorem neúspěšného comebacku Michaela Schumachera do F1.
Na otázku britského autosportu, jaký je mezi gumami rozdíl, Rosberg odpověděl: „Je to horší, takže to pro nás není dobré. Budu to muset zvládnout, v minulosti jsem se dokázal adaptovat již několikrát. Jsou minimálně podobné (jako Bridgestone) nebo horší. Hlavní dojem je ten, že jsou pomalejší. Docela znatelně pomalejší,“ řekl Němec.
Nico už na Pirellkách
„Vůbec nebylo jednoduché nastavit auto. Nakonec jsou tyto pneumatiky docela podobné těm, které jsme měli od Bridgestone, není v nich velký rozdíl. Nastavení se jim ale musí trošku přizpůsobit. Momentálně jsme mohli vůz pouze poupravit v rámci možností zde na trati, ale přes zimu nás čeká tvrdá práce v továrně na vývoji vozu. Adaptace na nové gumy bude jedna z oblastí, která bude v příštím roce velmi důležitá.“
Podle Rosberga se nové gumy také docela rychle ničí. Nico nicméně připouští, že i když jeho komentáře na adresu nového obutí nejsou zrovna nejlepší, může se v konečném důsledku jednat o dobré závodní pneumatiky: „Pokud je to to, čeho chtěli u Pirelli dosáhnout, a bude to stejné pro všechny, pak je to OK. Gumy jako tyto většinou slibují zajímavější závody. Takže to nemusí nezbytně být špatné gumy.“
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.