Nico Rosberg pochybuje o tom, že by se problémy Mercedesu ohledně špatného přítlaku na předních kolech mohli vyřešit poté, co se na vůz obují pneumatiky Pirelli. Nové gumy pro příští rok si dnes týmy poprvé vyzkoušely v Abú Dhabí.
Mercedes měl letos obecně problémy s adaptací na přední gumy od Bridgestonu. To by také údajně mělo být hlavním faktorem neúspěšného comebacku Michaela Schumachera do F1.
Na otázku britského autosportu, jaký je mezi gumami rozdíl, Rosberg odpověděl: „Je to horší, takže to pro nás není dobré. Budu to muset zvládnout, v minulosti jsem se dokázal adaptovat již několikrát. Jsou minimálně podobné (jako Bridgestone) nebo horší. Hlavní dojem je ten, že jsou pomalejší. Docela znatelně pomalejší,“ řekl Němec.
Nico už na Pirellkách
„Vůbec nebylo jednoduché nastavit auto. Nakonec jsou tyto pneumatiky docela podobné těm, které jsme měli od Bridgestone, není v nich velký rozdíl. Nastavení se jim ale musí trošku přizpůsobit. Momentálně jsme mohli vůz pouze poupravit v rámci možností zde na trati, ale přes zimu nás čeká tvrdá práce v továrně na vývoji vozu. Adaptace na nové gumy bude jedna z oblastí, která bude v příštím roce velmi důležitá.“
Podle Rosberga se nové gumy také docela rychle ničí. Nico nicméně připouští, že i když jeho komentáře na adresu nového obutí nejsou zrovna nejlepší, může se v konečném důsledku jednat o dobré závodní pneumatiky: „Pokud je to to, čeho chtěli u Pirelli dosáhnout, a bude to stejné pro všechny, pak je to OK. Gumy jako tyto většinou slibují zajímavější závody. Takže to nemusí nezbytně být špatné gumy.“
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.