Letošní sezóna Nika Rosberga se zdála být nalinkovaná dopředu. Silný vůz, vláda pevné ruky Rosse Brawna a ve druhém kokpitu sedminásobný mistr světa měly být jasnou zárukou úspěchu týmu, ve kterém by Rosberg zastával funkci bezchybného druhého jezdce. Skutečnost je ale úplně jiná.
Nico Rosberg vstoupil na sklonku loňského roku do týmu, který vynesl Jensona Buttona až k poháru pro mistra světa. Letošní Mercedes GP ale není loňský Brawn GP a Rosberg se, tak jako už tolikrát ve své kariéře, trápí s nepříliš povedeným vozem. Jeho kolega je na tom však ještě hůř. Rosberg Schumachera pravidelně poráží. Přesto ten mladší z jezdecké dvojice přiznává, že si od letošní sezóny sliboval víc.
„Letošní sezóna má dvě strany, jako mince. Na jednu stranu je tu porovnání s týmovým kolegou. V této oblasti jsem velmi spokojený. Pokud se ale podíváme na absolutní výsledky, musím přiznat, že jsem doufal v něco víc,“ přiznal Rosberg časopisu Autosprint.
Vývoj sezóny 2010 překvapil nejen Nica Rosberga a Michaela Schumachera
Tři závody před koncem sezóny je Rosberg na sedmém místě v průběžném bodování jezdců. Pravidelně však dojíždí před svým kolegou, na kterého má náskok skoro sedmdesát bodů. Před sezónou přitom panovala přesně opačná očekávání. Syn mistra světa formule jedna z roku 1982 uznal, že si sám nebyl jistý, co má od ježdění po boku Michaela Schumachera čekat.
„Když jsem podepisoval smlouvu, myslel jsem, že mým kolegou bude Jenson Button, a to mi vyhovovalo. Když jsem zjistil, že Jenson z týmu odchází, doufal jsem, že přijde silný, zkušený jezdec. Takže když jsem se dozvěděl o Schumacherově příchodu, byl jsem z tohoto důvodu šťastný. Jinak jsem ale nevěděl, co čekat. V první řadě jsem neznal Michaela osobně, pak jsem věděl o jeho dlouhém přátelství s Rossem Brawnem a netušil jsem, jestli to nebude mít dopad na mou situaci,“ uvedl Rosberg otevřeně.
Mladý Němec nezastírá, že by si přál příští rok bojovat na čelních pozicích. Podle něj je však zatím nemožné odhadnout, jak si bude Mercedes GP v sezóně 2011 stát.
„Je těžké říct, zda budeme schopni bojovat o titul. Samozřejmě v to doufám, ale náskok čelních týmů není tak malý. Můžeme to dokázat, ale bude to hodně práce. Kdybych měl vůz schopný vyhrávat závody, nespokojil bych se s jedním vítězstvím. Rád bych bojoval o titul až do konce. Myslím, že vyhrát titul ve formuli jedna je nakonec cíl každého pilota, který má kariéru jako já. Nejsem žádná výjimka,“ uzavřel Rosberg.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.