Letošní sezóna Nika Rosberga se zdála být nalinkovaná dopředu. Silný vůz, vláda pevné ruky Rosse Brawna a ve druhém kokpitu sedminásobný mistr světa měly být jasnou zárukou úspěchu týmu, ve kterém by Rosberg zastával funkci bezchybného druhého jezdce. Skutečnost je ale úplně jiná.
Nico Rosberg vstoupil na sklonku loňského roku do týmu, který vynesl Jensona Buttona až k poháru pro mistra světa. Letošní Mercedes GP ale není loňský Brawn GP a Rosberg se, tak jako už tolikrát ve své kariéře, trápí s nepříliš povedeným vozem. Jeho kolega je na tom však ještě hůř. Rosberg Schumachera pravidelně poráží. Přesto ten mladší z jezdecké dvojice přiznává, že si od letošní sezóny sliboval víc.
„Letošní sezóna má dvě strany, jako mince. Na jednu stranu je tu porovnání s týmovým kolegou. V této oblasti jsem velmi spokojený. Pokud se ale podíváme na absolutní výsledky, musím přiznat, že jsem doufal v něco víc,“ přiznal Rosberg časopisu Autosprint.
Vývoj sezóny 2010 překvapil nejen Nica Rosberga a Michaela Schumachera
Tři závody před koncem sezóny je Rosberg na sedmém místě v průběžném bodování jezdců. Pravidelně však dojíždí před svým kolegou, na kterého má náskok skoro sedmdesát bodů. Před sezónou přitom panovala přesně opačná očekávání. Syn mistra světa formule jedna z roku 1982 uznal, že si sám nebyl jistý, co má od ježdění po boku Michaela Schumachera čekat.
„Když jsem podepisoval smlouvu, myslel jsem, že mým kolegou bude Jenson Button, a to mi vyhovovalo. Když jsem zjistil, že Jenson z týmu odchází, doufal jsem, že přijde silný, zkušený jezdec. Takže když jsem se dozvěděl o Schumacherově příchodu, byl jsem z tohoto důvodu šťastný. Jinak jsem ale nevěděl, co čekat. V první řadě jsem neznal Michaela osobně, pak jsem věděl o jeho dlouhém přátelství s Rossem Brawnem a netušil jsem, jestli to nebude mít dopad na mou situaci,“ uvedl Rosberg otevřeně.
Mladý Němec nezastírá, že by si přál příští rok bojovat na čelních pozicích. Podle něj je však zatím nemožné odhadnout, jak si bude Mercedes GP v sezóně 2011 stát.
„Je těžké říct, zda budeme schopni bojovat o titul. Samozřejmě v to doufám, ale náskok čelních týmů není tak malý. Můžeme to dokázat, ale bude to hodně práce. Kdybych měl vůz schopný vyhrávat závody, nespokojil bych se s jedním vítězstvím. Rád bych bojoval o titul až do konce. Myslím, že vyhrát titul ve formuli jedna je nakonec cíl každého pilota, který má kariéru jako já. Nejsem žádná výjimka,“ uzavřel Rosberg.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.