4 závody před koncem letošního šampionátu to vypadá, že týmu Mercedes už čtvrté místo v poháru konstruktérů Reanult nevyfoukne, i přes fakt, že Adrianu Sutilovi se podařilo díky dobrému umístění ve Velké ceně Singapuru dostat se před Michaela Schumachera v pořadí jezdců.
Nico Rosberg i Michael Schumacher jezdí v monopostu, jehož vývoj je již delší dobu zastavený a nemůžeme se proto divit faktu, že právě Schumacher podává takové výkony, o kterých jsme vás informovali v podrobné analýze zde. I přes to chtějí náskok nad Renaultem zvýšit již ve Velké ceně Japonska
„Suzuka je skvělým okruhem, pro mě osobně patří spolu s belgickou Spa mezi nejlepší tratě v kalendáři,“ říká Nico Rosberg. „Nabízí technické výzvy, jde o vskutku rychlý okruh, takže se na něm mohou jezdci předvést. Tento okruh vyžaduje maximum od jezdce i auta. Zvláště první sektor je bezesporu vrcholem celého okruhu, a právě kvůli němu je Suzuka tak náročná. S ohledem na naše dobrá umístění, jedno šesté a dvě páté místa, doufáme i v dobré umístění v Suzuce.“
Michael Schumacher měl tento okruh vždy v oblibě a nejednou to ukázal. I přes jeho dlouhou pauzu se na tom nic nezměnilo: „Je to tak, trať patří mezi moje oblíbené, jízda na ní je na některých místech fantastická. Suzuka je technicky náročná a vyznačuje se zajímavou kombinací zatáček. Když je dobře zvládnete, máte z toho dobrý pocit. Do Japonska pojedu s dobrými vzpomínkami, v Suzuce jsem předvedl několik skvělých závodů.“
„Suzuka v minulosti nabídla několik skvělých závodů,“ konstatoval i šéf stáje Ross Brawn. „Patří mezi klasické tratě, které jsou oblíbené mezi piloty i fanoušky. Po vylepšení okruhu i paddoku je to kouzelné, organizátoři se postarali o skvělou show. Poslední tři závody pro nás byly dobré, bodovali jsme. V tomto trendu chceme pokračovat také v posledních čtyřech závodech.“
„Tyto japonské závody jsou velmi speciální. Jsou náročné pro jezdce, týmy i auta. V posledních závodech letošního šampionátu chceme získat víc bodů a předvést nejlepší výkon. Víme, že na vítězství to nestačí, protože se soustředíme na nadcházející sezónu. Přesto je náš tým naprosto koncentrovaný právě na tyto poslední závody,“ dodává sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.