4 závody před koncem letošního šampionátu to vypadá, že týmu Mercedes už čtvrté místo v poháru konstruktérů Reanult nevyfoukne, i přes fakt, že Adrianu Sutilovi se podařilo díky dobrému umístění ve Velké ceně Singapuru dostat se před Michaela Schumachera v pořadí jezdců.
Nico Rosberg i Michael Schumacher jezdí v monopostu, jehož vývoj je již delší dobu zastavený a nemůžeme se proto divit faktu, že právě Schumacher podává takové výkony, o kterých jsme vás informovali v podrobné analýze zde. I přes to chtějí náskok nad Renaultem zvýšit již ve Velké ceně Japonska
„Suzuka je skvělým okruhem, pro mě osobně patří spolu s belgickou Spa mezi nejlepší tratě v kalendáři,“ říká Nico Rosberg. „Nabízí technické výzvy, jde o vskutku rychlý okruh, takže se na něm mohou jezdci předvést. Tento okruh vyžaduje maximum od jezdce i auta. Zvláště první sektor je bezesporu vrcholem celého okruhu, a právě kvůli němu je Suzuka tak náročná. S ohledem na naše dobrá umístění, jedno šesté a dvě páté místa, doufáme i v dobré umístění v Suzuce.“
Michael Schumacher měl tento okruh vždy v oblibě a nejednou to ukázal. I přes jeho dlouhou pauzu se na tom nic nezměnilo: „Je to tak, trať patří mezi moje oblíbené, jízda na ní je na některých místech fantastická. Suzuka je technicky náročná a vyznačuje se zajímavou kombinací zatáček. Když je dobře zvládnete, máte z toho dobrý pocit. Do Japonska pojedu s dobrými vzpomínkami, v Suzuce jsem předvedl několik skvělých závodů.“
„Suzuka v minulosti nabídla několik skvělých závodů,“ konstatoval i šéf stáje Ross Brawn. „Patří mezi klasické tratě, které jsou oblíbené mezi piloty i fanoušky. Po vylepšení okruhu i paddoku je to kouzelné, organizátoři se postarali o skvělou show. Poslední tři závody pro nás byly dobré, bodovali jsme. V tomto trendu chceme pokračovat také v posledních čtyřech závodech.“
„Tyto japonské závody jsou velmi speciální. Jsou náročné pro jezdce, týmy i auta. V posledních závodech letošního šampionátu chceme získat víc bodů a předvést nejlepší výkon. Víme, že na vítězství to nestačí, protože se soustředíme na nadcházející sezónu. Přesto je náš tým naprosto koncentrovaný právě na tyto poslední závody,“ dodává sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.