Majitel společnosti Genii Gerard Lopez, jenž aktuálně vlastní stáj F1 nadále startující pod značkou Renault připustil, že jsou finanční náklady týmu větší než plánoval, ale s plněním vytyčených cílů panuje spokojenost a o vstupu automobilky zpět do týmu není potřeba uvažovat.
„Co se týče financí, jsme na tom asi tak, jak jsme si plánovali, ale trochu jsme překročili výdaje. Rozhodli jsme se však pro tuto cestu a zatím nám to ve všech směrech vychází,“ cituje Autosport Lopeze.
Letošní monopost stáje nebyl v úvodu sezony příliš konkurenceschopným, ale postupně zrychloval a později dokázal Robert Kubica konkurovat i pilotům předních týmů. Téměř každý závod mají připravená menší či větší zlepšení. Jen F-kanál připravovali ve dvou odlišných verzích.
„Přestože jsme získali několik pódiových umístění, přemýšlet o vítězstvích je zatím předčasné. Své cíle si plníme, ostatní ukáže čas,“ uvedl Lopez.
Konstruktéři pracují nejen na letošním voze, ale pilně připravují monopost pro rok příští. Podle Lopeze jsou simulace zatím velmi nadějné a rychlost by měl mít příští monopost už v úvodu sezony 2011.
V zahraničních médiích se objevily spekulace, podle kterých je automobilka Renault natolik spokojená s výsledky a chodem týmu, že zvažuje odkup majoritního podílu akcií zpět.
Tým Renault se rozhodl úvahy dementovat a uvedl, že současné partnerství, automobilka si ponechala motorárnu, je v souladu se zájmy a představami automobilky i Genii. „Renaultu se dostává dostatečné reklamy a vztahy jsou dobré, není důvodu na tom něco měnit.“
V souvislosti s Renaultem se objevily další informace, jež však nejsou zřejmě založeny na reálném základě. Opět se totiž hovoří o přestupu Kubicy do Ferrari, opačným směrem by měl jít Massa. Ferrari však před letní přestávkou podepsalo s brazilským pilotem novou smlouvu. Další úvaha se týká poněkud slabšího Petrova, Renault by ho i s motory mohl údajně poslat do Lotusu. Avšak právě investice ruského pilota z významné části naplňují rozpočet stáje z Enstone…
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.