Majitel společnosti Genii Gerard Lopez, jenž aktuálně vlastní stáj F1 nadále startující pod značkou Renault připustil, že jsou finanční náklady týmu větší než plánoval, ale s plněním vytyčených cílů panuje spokojenost a o vstupu automobilky zpět do týmu není potřeba uvažovat.
„Co se týče financí, jsme na tom asi tak, jak jsme si plánovali, ale trochu jsme překročili výdaje. Rozhodli jsme se však pro tuto cestu a zatím nám to ve všech směrech vychází,“ cituje Autosport Lopeze.
Letošní monopost stáje nebyl v úvodu sezony příliš konkurenceschopným, ale postupně zrychloval a později dokázal Robert Kubica konkurovat i pilotům předních týmů. Téměř každý závod mají připravená menší či větší zlepšení. Jen F-kanál připravovali ve dvou odlišných verzích.
„Přestože jsme získali několik pódiových umístění, přemýšlet o vítězstvích je zatím předčasné. Své cíle si plníme, ostatní ukáže čas,“ uvedl Lopez.
Konstruktéři pracují nejen na letošním voze, ale pilně připravují monopost pro rok příští. Podle Lopeze jsou simulace zatím velmi nadějné a rychlost by měl mít příští monopost už v úvodu sezony 2011.
V zahraničních médiích se objevily spekulace, podle kterých je automobilka Renault natolik spokojená s výsledky a chodem týmu, že zvažuje odkup majoritního podílu akcií zpět.
Tým Renault se rozhodl úvahy dementovat a uvedl, že současné partnerství, automobilka si ponechala motorárnu, je v souladu se zájmy a představami automobilky i Genii. „Renaultu se dostává dostatečné reklamy a vztahy jsou dobré, není důvodu na tom něco měnit.“
V souvislosti s Renaultem se objevily další informace, jež však nejsou zřejmě založeny na reálném základě. Opět se totiž hovoří o přestupu Kubicy do Ferrari, opačným směrem by měl jít Massa. Ferrari však před letní přestávkou podepsalo s brazilským pilotem novou smlouvu. Další úvaha se týká poněkud slabšího Petrova, Renault by ho i s motory mohl údajně poslat do Lotusu. Avšak právě investice ruského pilota z významné části naplňují rozpočet stáje z Enstone…
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.