Šéf týmu Renault věří, že nasazení takzvaného F-kanálu pomůže žlutočerným monopostům k dosažení lepších časů ve Velké ceně Belgie. Podle Boulliera zatím technická úprava vypadá velmi slibně.
Týmy se po dovolené sjely na belgickou trať Spa-Francorchamps. Pozornost médií se upírá na technické novinky, se kterými stáje přicházejí sedm závodů před koncem letošní sezóny. Prvek F-průduchu poprvé představil McLaren, brzy ho od něj začaly přebírat další stáje. V Belgii ho poprvé nasadí i Renault a očekávání jsou velká."Řekněme, že na papíře vypadá F-kanál jako velký krok kupředu co se týče času na kolo," potvrdil šéf týmu, Eric Boullier. Zakomponování technického prvku do francouzského monopostu však vůbec nebylo jednoduché a je otázka, jak dobře bude fungovat."Není jednoduché tuhle věc přimět fungovat, ale ta naše vypadá slibně. Alespoň to mohu říct podle výsledků ze simulace, které jsme viděli v továrně. Pořád to ale musíme otestovat na autě a to bude priorita v pátek. Je jasné, že Spa bude okruh, na kterém F-kanál bude představovat velkou výhodu," vysvětlil Boullier.
Boullier doufá, že Renault díky F-kanálu zrychlí.Šéf Roberta Kubici a Vitalije Petrova se domnívá, že povinná přestávka, kterou týmy absolvovaly v srpnu, je velice užitečný nápad. "Podle mě je tempo vývoje v dnešní formuli jedna tak intenzivní, že dát týmu uprostřed sezóny pauzu je velmi vnímavá myšlenka. Každému to umožní, aby se vrátil připravený na boj do konce sezóny a velké nasazení vývoje pro sezónu 2011," prohlásil Francouz.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.