Michael Schumacher si s sebou do Velké ceny Belgie veze penalizaci za zákrok proti Rubensu Barrichellovi v Maďarsku. Němec se však na první závod po třítýdenních prázdninách i tak těší.
Schumacher si v Budapešti vysloužil trest za nebezpečný zákrok, který měl Barrichellovi zabránit v předjetí. Přesto se sedminásobný šampion formule jedna do Spa těší. Při zákazu testování se totiž každý kilometr počítá.
"Spa byla vždycky moje nejoblíbenější závodní trať a právě proto - a pouze proto - se tam těším. Už jsem tam nebyl celé věky. Náš víkend bude každopádně poznamenán mou penalizací, bude tím pádem těžké něco od závodu očekávat. Na druhou stranu, každý závodní kilometr je důležitý a vítaný, protože nám to může poskytnout další informace o autu. Rozhodně udělám, co bude v mých silách, abych z víkendu vytřískal maximum," dušuje se Schumacher.
Jeho mladší kolega Rosberg se také nemůže dočkat, až znovu usedne za volant svého monopostu. Také on řadí belgickou trať mezi své oblíbené okruhy.
"Bylo hezké mít krátkou přestávku, ale bude dobré začít o víkendu zase závodit. Spa je rozhodně jeden z mých nejoblíbenějších okruhů a je to jedna z největších výzev mezi tratěmi, na kterých závodíme," libuje si Rosberg.
Mercedes na Velkou cenu Belgie míří s více než stobodovou ztrátou na třetí tým v poháru konstruktérů, italské Ferrari. Ve dvojici stájových kolegů si lépe vede Rosberg, který je s 94 body na sedmém místě v poháru jezdců. Kolega Schumacher na něj ztrácí 56 bodů, s 38 body je devátý.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.