Michael Schumacher si s sebou do Velké ceny Belgie veze penalizaci za zákrok proti Rubensu Barrichellovi v Maďarsku. Němec se však na první závod po třítýdenních prázdninách i tak těší.
Schumacher si v Budapešti vysloužil trest za nebezpečný zákrok, který měl Barrichellovi zabránit v předjetí. Přesto se sedminásobný šampion formule jedna do Spa těší. Při zákazu testování se totiž každý kilometr počítá.
"Spa byla vždycky moje nejoblíbenější závodní trať a právě proto - a pouze proto - se tam těším. Už jsem tam nebyl celé věky. Náš víkend bude každopádně poznamenán mou penalizací, bude tím pádem těžké něco od závodu očekávat. Na druhou stranu, každý závodní kilometr je důležitý a vítaný, protože nám to může poskytnout další informace o autu. Rozhodně udělám, co bude v mých silách, abych z víkendu vytřískal maximum," dušuje se Schumacher.
Jeho mladší kolega Rosberg se také nemůže dočkat, až znovu usedne za volant svého monopostu. Také on řadí belgickou trať mezi své oblíbené okruhy.
"Bylo hezké mít krátkou přestávku, ale bude dobré začít o víkendu zase závodit. Spa je rozhodně jeden z mých nejoblíbenějších okruhů a je to jedna z největších výzev mezi tratěmi, na kterých závodíme," libuje si Rosberg.
Mercedes na Velkou cenu Belgie míří s více než stobodovou ztrátou na třetí tým v poháru konstruktérů, italské Ferrari. Ve dvojici stájových kolegů si lépe vede Rosberg, který je s 94 body na sedmém místě v poháru jezdců. Kolega Schumacher na něj ztrácí 56 bodů, s 38 body je devátý.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.