Gerhard Berger je bezpochyby osobnost, která formuli jedna rozumí. Právě proto byl právě on požádán, aby zhodnotil letošní výkony německých jezdců závodících v této disciplíně. Rakušan přiznal, že ho letos překvapil Adrian Sutil, na kterého by si loni nevsadil ani halíř.
Berger se zamyslel na výkony tří jezdců německé národnosti s nejlepšími výsledky. Novinářům z Auto Motor Und Sport prozradil, že největším překvapením je pro něj letos Adrian Sutil. "Loni jsem se mu smál," přiznal Berger. "Nikdy bych neřekl, že má takový potenciál. Je úžasně rychlý a dramatický zredukoval chyby. Pro mě je spolu s Rosbergem překvapením sezóny," řekl Rakušan.
Loni se Berger Sutilovi smál. Letos je jeho výkony ohromen.Potomka slavného šampiona Kekeho Rosberga přirovnal Gerhard Berger k Sebastianu Vettelovi. Jediné, co Nicovi schází, je podle bývalého závodníka rychlý stroj."Podle mě je Nico na stejné úrovni jako Sebastian, jen nikdy neměl to správné auto. Nico letos ukázal, že dělá velmi málo chyb, většinou má správné nastavení a zpravidla dojede před Schumacherem," uvedl Berger."Kdyby si Rosberg a Vettel sedli do stejného vozu, nevěděl bych, na koho si vsadit," dodal bývalý pilot Ferrari.Berger se také zastal Michaela Schumachera, který zejména v posledních týdnech čelí silné kritice. "Vždycky jsem stál za Michaelem. Dokonce i když byl kritizovaný za svůj návrat a za výsledky, které nesplňují očekávání mnohých. Měl bych říct: Kdo je sedminásobný mistr světa? Kdo udělal tolik pro motorsport? Kdo celý život tvrdě pracoval a bojoval jako pes? Měli bychom být rádi, že je zpátky," rozohnil se Berger. Vzápětí však uznal, že i jeho Schumacher zklamal zbytečně nebezpečným manévrem na Rubense Barrichella ve Velké ceně Maďarska.
Michael Schumacher čelí silnému tlaku kritiky."Incident s Barrichellem v Budapešti byl mimo. Před deseti lety by možná byl považovaný za normální manévr, ale to už ted neplatí. Michael by to jako zkušený závodní jezdec měl vědět. Už se za to ale omluvil, měli bychom na to zapomenout," domnívá se padesátiletý Rakušan. Bývalý pilot Ferrari vidí jako největší Schumacherův problém tlak, který sám na sebe vyvíjí. "Zpočátku se mu vedlo dobře. Byl v první šestici a blížil se tomu, aby z auta vytěžil maximum možného. V posledních pár závodech ale nejsem tak ohromený. Zdá se, že místo posunu vpřed dělá kroky vzad. Možná na sebe vyvíjí moc velký tlak," připustil Berger.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.