Gerhard Berger je bezpochyby osobnost, která formuli jedna rozumí. Právě proto byl právě on požádán, aby zhodnotil letošní výkony německých jezdců závodících v této disciplíně. Rakušan přiznal, že ho letos překvapil Adrian Sutil, na kterého by si loni nevsadil ani halíř.
Berger se zamyslel na výkony tří jezdců německé národnosti s nejlepšími výsledky. Novinářům z Auto Motor Und Sport prozradil, že největším překvapením je pro něj letos Adrian Sutil. "Loni jsem se mu smál," přiznal Berger. "Nikdy bych neřekl, že má takový potenciál. Je úžasně rychlý a dramatický zredukoval chyby. Pro mě je spolu s Rosbergem překvapením sezóny," řekl Rakušan.
Loni se Berger Sutilovi smál. Letos je jeho výkony ohromen.Potomka slavného šampiona Kekeho Rosberga přirovnal Gerhard Berger k Sebastianu Vettelovi. Jediné, co Nicovi schází, je podle bývalého závodníka rychlý stroj."Podle mě je Nico na stejné úrovni jako Sebastian, jen nikdy neměl to správné auto. Nico letos ukázal, že dělá velmi málo chyb, většinou má správné nastavení a zpravidla dojede před Schumacherem," uvedl Berger."Kdyby si Rosberg a Vettel sedli do stejného vozu, nevěděl bych, na koho si vsadit," dodal bývalý pilot Ferrari.Berger se také zastal Michaela Schumachera, který zejména v posledních týdnech čelí silné kritice. "Vždycky jsem stál za Michaelem. Dokonce i když byl kritizovaný za svůj návrat a za výsledky, které nesplňují očekávání mnohých. Měl bych říct: Kdo je sedminásobný mistr světa? Kdo udělal tolik pro motorsport? Kdo celý život tvrdě pracoval a bojoval jako pes? Měli bychom být rádi, že je zpátky," rozohnil se Berger. Vzápětí však uznal, že i jeho Schumacher zklamal zbytečně nebezpečným manévrem na Rubense Barrichella ve Velké ceně Maďarska.
Michael Schumacher čelí silnému tlaku kritiky."Incident s Barrichellem v Budapešti byl mimo. Před deseti lety by možná byl považovaný za normální manévr, ale to už ted neplatí. Michael by to jako zkušený závodní jezdec měl vědět. Už se za to ale omluvil, měli bychom na to zapomenout," domnívá se padesátiletý Rakušan. Bývalý pilot Ferrari vidí jako největší Schumacherův problém tlak, který sám na sebe vyvíjí. "Zpočátku se mu vedlo dobře. Byl v první šestici a blížil se tomu, aby z auta vytěžil maximum možného. V posledních pár závodech ale nejsem tak ohromený. Zdá se, že místo posunu vpřed dělá kroky vzad. Možná na sebe vyvíjí moc velký tlak," připustil Berger.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.