F-kanál - chytrý systém, s nímž jako první letos přišel McLaren, bude od příštího roku zakázán. Shodly se na tom v neděli dopoledne týmy Formule 1 na své schůzce v rámci aliance FOTA, byť se McLaren hodně snažil prosadit jeho využití i v dalších letech.
Stáj z Wokingu si v prvních závodech užíval výhody, která mu poskytlo pilotem ovládané oddělování vzdušných proudů za zadním křídlem.
Jeho rivalové již systém víceméně okopírovali: zatímco jezdci McLarenu jej ale ovládají kolenem, piloti Sauberu a Ferrari zakrývají kanál, jímž vede vzduch na zadní křídlo, rukou. To by mohlo při ovládání monopostu ve vysokých rychlostech pouze jednou rukou vést k nebezpečným situacím.
Týmům se však nelíbí hlavně zvýšené náklady, jež jsou s vývojem a zdokonalením tohoto systému spojené bez ohledu na možná bezpečnostní rizika. Proto většina z nich na schůzce FOTA souhlasila s tím, že tento systém v roce 2011 nebudou využívat.
Podle výkonného ředitele společnosti Mercedes GP Nicka Frye by F-kanály tomuto sportu daly jen velmi málo, proto i oni hlasovali pro jejich zákaz: "Osobně si myslím, že je třeba zarazit technologie, které nemají mimo F1 žádné využití. Vím, že do konce roku budeme mít F-kanál také, určitě i většina ostatních týmů, což neutralizuje jeho výhodu.
Vím, že je to zklamání pro ty, kteří s tímto nápadem přišli, ale to, na co si lidé musí zvyknout - stejně jako tomu bylo u dvojitých difuzorů - že zkrátka mohou mít velmi krátkou životnost. Musíme se zaměřovat na věci, které můžeme využívat i jinde. Kvůli toho jsem například velkým zastáncem KERSu," dodává Fry.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.