F-kanál - chytrý systém, s nímž jako první letos přišel McLaren, bude od příštího roku zakázán. Shodly se na tom v neděli dopoledne týmy Formule 1 na své schůzce v rámci aliance FOTA, byť se McLaren hodně snažil prosadit jeho využití i v dalších letech.
Stáj z Wokingu si v prvních závodech užíval výhody, která mu poskytlo pilotem ovládané oddělování vzdušných proudů za zadním křídlem.
Jeho rivalové již systém víceméně okopírovali: zatímco jezdci McLarenu jej ale ovládají kolenem, piloti Sauberu a Ferrari zakrývají kanál, jímž vede vzduch na zadní křídlo, rukou. To by mohlo při ovládání monopostu ve vysokých rychlostech pouze jednou rukou vést k nebezpečným situacím.
Týmům se však nelíbí hlavně zvýšené náklady, jež jsou s vývojem a zdokonalením tohoto systému spojené bez ohledu na možná bezpečnostní rizika. Proto většina z nich na schůzce FOTA souhlasila s tím, že tento systém v roce 2011 nebudou využívat.
Podle výkonného ředitele společnosti Mercedes GP Nicka Frye by F-kanály tomuto sportu daly jen velmi málo, proto i oni hlasovali pro jejich zákaz: "Osobně si myslím, že je třeba zarazit technologie, které nemají mimo F1 žádné využití. Vím, že do konce roku budeme mít F-kanál také, určitě i většina ostatních týmů, což neutralizuje jeho výhodu.
Vím, že je to zklamání pro ty, kteří s tímto nápadem přišli, ale to, na co si lidé musí zvyknout - stejně jako tomu bylo u dvojitých difuzorů - že zkrátka mohou mít velmi krátkou životnost. Musíme se zaměřovat na věci, které můžeme využívat i jinde. Kvůli toho jsem například velkým zastáncem KERSu," dodává Fry.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.