Nico Rosberg je optimistou a věří, že v interním souboji proti svému týmovému kolegovi Michaelovi Schumacherovi v letošní sezóně obstojí. A už těší na to, až to bude moci sedminásobnému mistru světa dokázat.
Rosberg, jenž do týmů loňských šampiónů přišel z Williamsu, vystrčil růžky již během předsezónních testů v Barceloně, kde zajel rychlejší čas než Schumacher. Přesto zůstává stále ve stínu velkého návratu nejúspěšnějšího pilota Formule 1.
Na tiskové konferenci dnes ale prohlásil, že ho Schumacherův comeback nechává zcela klidným a výzva poměřit se s 41letým kolegou se mu zamlouvá.
"Do sezóny vstupuji velmi optimisticky. Ve voze se cítím velmi, velmi pohodlně, velmi jistě," zdůrazňuje Rosberg. "Zároveň si však uvědomuji, že to bude stejně těžké jako vždy, protože mám očividně dosti silného týmového kolegu. Musíme tedy počkat a uvidíme."
"Je pro mě motivací pracovat s Michaelem a pomoci týmu k silnému autu, protože bez takového vozu bychom nic nedokázali. Myslím, že jsme na tom zatím velmi dobře, ale musíme se dále snažit. A jak bude sezóna pokračovat, bude důležité dosahovat dobrých výsledků," dodává Nico.
Těší se na auto, o němž doufá, že mu pomůže bojovat na špici: "Určitě můžu letos hodně získat, protože to je poprvé, co mám velmi konkurenceschopné auto - jak doufám. Nejsme si tím zatím jisti, ale snad bude velmi konkurenceschopné. Proto se na něj těším; na to, že se mi letos podaří získat dobré výsledky, na to, že budu hrát stejnou ligu jako Michael a podobné věci."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.