Williams se na rozdíl od ostatních týmů rozhodl pro vývoj unikátního systém KERS, jenž využívá setrvačníku namísto baterií. Bohužel se tento systém nikdy nepodařilo vyzkoušet v závodu. Hlavní důvody pro nenasazení byly: slabá spolehlivost a vysoká hmotnost. Teď však přišla zpráva, že jejich systém přece jenom nebude zapomenut. Pro jeho využití se rozhodlo Porsche ve svých vozech 911 GT3.
Nové Porsche 911 GT3 bude k vidění na autosalonu v Ženevě. Ve svých útrobách bude mít ukryt hybridní pohon vyvinutý stájí Williams, jehož setrvačník by se měl dosahovat až 40000 ot./min. Přitom by měl mít pozitivní vliv na spotřebu vozidla, která se bude pohybovat okolo 30% snížení původních hodnot. Tím dojde také k omezení vypouštěných emisí CO2. Náklady na tento systém by přitom neměly přesáhnou 1000 liber.
„Jsme rádi, že se naši technologii rozhodla využít jedna z předních světových strojírenských a automobilových firem v jednom ze svých závodních vozů. Naše partnerství s Porsche na tomto projektu je velmi dobrou zkušeností a jsme jim vděčni, že se rozhodli spolupracovat právě s námi,“ hodnotí generální ředitel společnosti Williams Hybrid Power (WHP) Ian Foley.
Alex Burns, předseda WHP řekl: „Tohle je pro WHP a Williams F1 velký milník. Společně jsme pracovali s cílem otestování na závodním autě a aplikaci na cestovním voze. Doufáme, že tohle je jen začátek vývoje hybridních systémů pro formuli, který přispěje k čistšímu a výkonnějšímu provozu vozidel.“
William při vstupu do FOTA těžce nesl nutnost rozloučit se s možností nasazení KERS v roce 2010. Nakonec povolil a společně s ostatními přistoupil na dobrovolný zákaz (v pravidlech pro sezónu 2010 možnost využití KERS zůstala). Slova nynějšího šéfa FIA Jeana Todta nicméně nechávají naději na jeho pozdější znovuzavedení.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.