Williams se na rozdíl od ostatních týmů rozhodl pro vývoj unikátního systém KERS, jenž využívá setrvačníku namísto baterií. Bohužel se tento systém nikdy nepodařilo vyzkoušet v závodu. Hlavní důvody pro nenasazení byly: slabá spolehlivost a vysoká hmotnost. Teď však přišla zpráva, že jejich systém přece jenom nebude zapomenut. Pro jeho využití se rozhodlo Porsche ve svých vozech 911 GT3.
Nové Porsche 911 GT3 bude k vidění na autosalonu v Ženevě. Ve svých útrobách bude mít ukryt hybridní pohon vyvinutý stájí Williams, jehož setrvačník by se měl dosahovat až 40000 ot./min. Přitom by měl mít pozitivní vliv na spotřebu vozidla, která se bude pohybovat okolo 30% snížení původních hodnot. Tím dojde také k omezení vypouštěných emisí CO2. Náklady na tento systém by přitom neměly přesáhnou 1000 liber.
„Jsme rádi, že se naši technologii rozhodla využít jedna z předních světových strojírenských a automobilových firem v jednom ze svých závodních vozů. Naše partnerství s Porsche na tomto projektu je velmi dobrou zkušeností a jsme jim vděčni, že se rozhodli spolupracovat právě s námi,“ hodnotí generální ředitel společnosti Williams Hybrid Power (WHP) Ian Foley.
Alex Burns, předseda WHP řekl: „Tohle je pro WHP a Williams F1 velký milník. Společně jsme pracovali s cílem otestování na závodním autě a aplikaci na cestovním voze. Doufáme, že tohle je jen začátek vývoje hybridních systémů pro formuli, který přispěje k čistšímu a výkonnějšímu provozu vozidel.“
William při vstupu do FOTA těžce nesl nutnost rozloučit se s možností nasazení KERS v roce 2010. Nakonec povolil a společně s ostatními přistoupil na dobrovolný zákaz (v pravidlech pro sezónu 2010 možnost využití KERS zůstala). Slova nynějšího šéfa FIA Jeana Todta nicméně nechávají naději na jeho pozdější znovuzavedení.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.