Williams se na rozdíl od ostatních týmů rozhodl pro vývoj unikátního systém KERS, jenž využívá setrvačníku namísto baterií. Bohužel se tento systém nikdy nepodařilo vyzkoušet v závodu. Hlavní důvody pro nenasazení byly: slabá spolehlivost a vysoká hmotnost. Teď však přišla zpráva, že jejich systém přece jenom nebude zapomenut. Pro jeho využití se rozhodlo Porsche ve svých vozech 911 GT3.
Nové Porsche 911 GT3 bude k vidění na autosalonu v Ženevě. Ve svých útrobách bude mít ukryt hybridní pohon vyvinutý stájí Williams, jehož setrvačník by se měl dosahovat až 40000 ot./min. Přitom by měl mít pozitivní vliv na spotřebu vozidla, která se bude pohybovat okolo 30% snížení původních hodnot. Tím dojde také k omezení vypouštěných emisí CO2. Náklady na tento systém by přitom neměly přesáhnou 1000 liber.
„Jsme rádi, že se naši technologii rozhodla využít jedna z předních světových strojírenských a automobilových firem v jednom ze svých závodních vozů. Naše partnerství s Porsche na tomto projektu je velmi dobrou zkušeností a jsme jim vděčni, že se rozhodli spolupracovat právě s námi,“ hodnotí generální ředitel společnosti Williams Hybrid Power (WHP) Ian Foley.
Alex Burns, předseda WHP řekl: „Tohle je pro WHP a Williams F1 velký milník. Společně jsme pracovali s cílem otestování na závodním autě a aplikaci na cestovním voze. Doufáme, že tohle je jen začátek vývoje hybridních systémů pro formuli, který přispěje k čistšímu a výkonnějšímu provozu vozidel.“
William při vstupu do FOTA těžce nesl nutnost rozloučit se s možností nasazení KERS v roce 2010. Nakonec povolil a společně s ostatními přistoupil na dobrovolný zákaz (v pravidlech pro sezónu 2010 možnost využití KERS zůstala). Slova nynějšího šéfa FIA Jeana Todta nicméně nechávají naději na jeho pozdější znovuzavedení.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.