Německý pilot F1 Sebastian Vettel sice nezískal titul mistra světa, ale šéfové týmů ho v každoroční anketě magazínu Autosport, jejíž výsledky byly ve čtvrtek zveřejněny, zvolili nejlepším jezdcem sezony.
Šéfové všech deseti týmů, které závodili v letošním šampionátu, jezdům přiřazovali body jako při závodech (10-8-6-5-4-3-2-1). Z tajného hlasování vyšel vítězně pilot stáj Red Bull, který s převahou porazil mistra světa Jensona Buttona ze stáje Brawn GP, na třetím místě se umístil šampion z roku 2008 Lewis Hamilton, který pilotuje McLaren.
"Je to velká čest, když vás odborníci ocení po tak vzrušující sezoně," řekl Vettel. "Na druhou stranu, to mi nepomůže, abych byl v příští sezoně rychlejší. Je jen na mně, abych se prosadil," dodal.
"Sebastian měl výbornou sezonu. Je neuvěřitelné, jak je mladý. Za volantem působí tak vyspěle. Je příjemné, že jeho talent uznávají i jiní. Jsem si jistý, že je to budoucí mistr světa," ocenil svého pilota šéf týmu Red Bull Christian Horner.
Nejlepší desítka pilotů 2009 podle šéfů týmů: 1. Sebastian Vettel 76 bodů2. Jenson Button 673. Lewis Hamilton 654. Fernando Alonso 395. Rubens Barrichello 356. Kimi Raikkonen 306. Mark Webber 308. Felipe Massa 199. Robert Kubica 1010. Adrian Sutil 8
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.