Nejtěžší monopost bude mít zítra na startu Sutil, jehož vůz je o 43 kg těžší, než nejlehčí BMW Sauber Heidfelda. Druhý bude mířit na plánovanou zastávku Vettel a hned poté další "rudý býk" Webber.
Pro penalizaci za výměnu převodovky odsunutý Barrichello bude čtvrtým očekávaným pilotem. Pátým by měl být Liuzzi, jemuž má prázdnější nádrž pomoci v úvodních kolech proniknout vzhůru polem soupeřů z poslední startovní pozice.
Následovat by mohli Rosberg, Alonso, Glock a až jako 9. vítěz kvalifikace Hamilton, což ho staví do role hlavního favorita pro zítřejší závod.
Další pořadí podle váhy vozu je následující: Kubica, Kovalainen, Buemi, Fisichella, Raikkonen, Nakajima, Grosjean, Button, Alguersuari, Trulli a na závěr Sutil.
POŘADÍ JEZDEC TÝM CELKOVÁ VÁHA 1. HEIDFELD BMW-SAUBER 650.0 2. VETTEL RED BULL 651.0 3. WEBBER RED BULL 654.5 4. BARRICHELLO BRAWN 655.5 5. LIUZZI FORCE INDIA 656.0 6. ROSBERG WILLIAMS 657.5 7. ALONSO RENAULT 658.0 8. GLOCK TOYOTA 660.5 9. HAMILTON MCLAREN 660.5 10. KUBICA BMW-SAUBER 664.0 11. KOVALAINEN MCLAREN 664.5 12. BUEMI TORO ROSSO 678.0 13. FISICHELLA FERRARI 678.5 14. RAIKKONEN FERRARI 680.5 15. NAKAJIMA WILLIAMS 680.7 16. GROSJEAN RENAULT 683.0 17. BUTTON BRAWN 683.0 18. ALGUERSUARI TORO ROSSO 683.5 19. TRULLI TOYOTA 690.9 20. SUTIL FORCE INDIA 693.0
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.