Současný program závodních víkendů spolu s pravidly ohledně výdrže motorů stále neřeší jeden problém - nudné pátky o závodních víkendech.
V pátek jsou v programu pouze dva hodinové tréninky. Ty nejsou divácky příliš atraktivní, protože závodní jezdci šetří motory, takže vyjedou jen na několik měřených kol. Intenzivně testují páteční testmani stájí, které v předchozím roce skončily hůře než 5. v poháru konstruktérů. Frank Williams by páteční testy zrušil a nahradil je normálními testovacími dny.
"Motory musí podle pravidel vydržet dva závodní víkendy. Potom nevidím žádnou možnost zatraktivnění pátečních tréninků," vysvětluje Frank Williams. "Ale tyto tréninky by se daly zrušit a přitom by se dal zachovat třídenní víkend. Omezili bychom počet testovacích dní v létě a místo toho testovali vždy v pátek před velkou cenou. Tím by byl pátek zajímavý aspoň jako testovací den a hodně by se snížily náklady na testy. Kdyby byl pátek normální testovací den, testovali by tam všichni."
Taková úprava by mohla být možná tím spíše, že i Ferrari už učinilo kompromis a přistoupilo na dohodu o omezeném počtu testovacích dnů v roce. Týmy by méně testovaly během roku na obvyklých okruzích v Barceloně, Silverstone, atd. Místo toho by jeden den testovaly na každém ze závodních okruhů. Při osmnácti závodech by to bylo 18 testovacích dnů, což je podstatná část testů za celý rok. Navíc tam, kde se závodí. V pátek by se testovalo s jiným motorem, než s tím, který musí vydržet dva závody, a díky tomu mnohem více.
Foto: annimages.com
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.