Současný program závodních víkendů spolu s pravidly ohledně výdrže motorů stále neřeší jeden problém - nudné pátky o závodních víkendech.
V pátek jsou v programu pouze dva hodinové tréninky. Ty nejsou divácky příliš atraktivní, protože závodní jezdci šetří motory, takže vyjedou jen na několik měřených kol. Intenzivně testují páteční testmani stájí, které v předchozím roce skončily hůře než 5. v poháru konstruktérů. Frank Williams by páteční testy zrušil a nahradil je normálními testovacími dny.
"Motory musí podle pravidel vydržet dva závodní víkendy. Potom nevidím žádnou možnost zatraktivnění pátečních tréninků," vysvětluje Frank Williams. "Ale tyto tréninky by se daly zrušit a přitom by se dal zachovat třídenní víkend. Omezili bychom počet testovacích dní v létě a místo toho testovali vždy v pátek před velkou cenou. Tím by byl pátek zajímavý aspoň jako testovací den a hodně by se snížily náklady na testy. Kdyby byl pátek normální testovací den, testovali by tam všichni."
Taková úprava by mohla být možná tím spíše, že i Ferrari už učinilo kompromis a přistoupilo na dohodu o omezeném počtu testovacích dnů v roce. Týmy by méně testovaly během roku na obvyklých okruzích v Barceloně, Silverstone, atd. Místo toho by jeden den testovaly na každém ze závodních okruhů. Při osmnácti závodech by to bylo 18 testovacích dnů, což je podstatná část testů za celý rok. Navíc tam, kde se závodí. V pátek by se testovalo s jiným motorem, než s tím, který musí vydržet dva závody, a díky tomu mnohem více.
Foto: annimages.com
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.