Současný program závodních víkendů spolu s pravidly ohledně výdrže motorů stále neřeší jeden problém - nudné pátky o závodních víkendech.
V pátek jsou v programu pouze dva hodinové tréninky. Ty nejsou divácky příliš atraktivní, protože závodní jezdci šetří motory, takže vyjedou jen na několik měřených kol. Intenzivně testují páteční testmani stájí, které v předchozím roce skončily hůře než 5. v poháru konstruktérů. Frank Williams by páteční testy zrušil a nahradil je normálními testovacími dny.
"Motory musí podle pravidel vydržet dva závodní víkendy. Potom nevidím žádnou možnost zatraktivnění pátečních tréninků," vysvětluje Frank Williams. "Ale tyto tréninky by se daly zrušit a přitom by se dal zachovat třídenní víkend. Omezili bychom počet testovacích dní v létě a místo toho testovali vždy v pátek před velkou cenou. Tím by byl pátek zajímavý aspoň jako testovací den a hodně by se snížily náklady na testy. Kdyby byl pátek normální testovací den, testovali by tam všichni."
Taková úprava by mohla být možná tím spíše, že i Ferrari už učinilo kompromis a přistoupilo na dohodu o omezeném počtu testovacích dnů v roce. Týmy by méně testovaly během roku na obvyklých okruzích v Barceloně, Silverstone, atd. Místo toho by jeden den testovaly na každém ze závodních okruhů. Při osmnácti závodech by to bylo 18 testovacích dnů, což je podstatná část testů za celý rok. Navíc tam, kde se závodí. V pátek by se testovalo s jiným motorem, než s tím, který musí vydržet dva závody, a díky tomu mnohem více.
Foto: annimages.com
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.