Obhájce loňského vítězství a mistrovského titulu Fernando Alonso zajel až čtvrtý nejrychlejší čas. Fisichella nezvládl závěrečnou dvacetiminutovku kvalifikace.
Renaulty ukazují už od včerejška dobrou rychlost v trénincích a obstály v prvních dvou patnáctiminutovkách dnešní kvalifikace. V závěru se však nepodařilo dostat z vozů maximum a startovní pozice jsou mírným zklamáním, ale Renault věří v lepší závod.
Fernando Alonso (4.): "Jsem docela zklamaný. Kvalifikace byla hodně uspěchaná, s tím jsme počítali. Říkal jsem to už před víkendem a potvrdilo se to. Mým cílem bylo zajet tři rychlá kola během hodiny. Auto bylo dobré a nemuseli jsme na něm nic měnit, ale udělal jsem chybu ve svém prvním rychlém kole, takže jsem musel jet znovu. Pneumatiky už potom nebyly tak dobré, a proto jsem byl až čtvrtý. Ale druhá řada není tak špatná. Víme, že máme rychlé auto, tak uvidíme zítra."
Giancarlo Fisichella (9.): "Jsem opravdu hodně zklamaný. V prvních dvou částech kvalifikace jsme viděli, že auto je konkurenceschopné, protože jsme docela snadno zajížděli dobré časy. Všechno šlo hladce, dokud jsme neobuli nové pneumatiky. Najednou byla moje rychlost pryč. Zatím nevíme proč, večer to budeme zkoumat."
Foto: annimages.com
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.