Obhájce loňského vítězství a mistrovského titulu Fernando Alonso zajel až čtvrtý nejrychlejší čas. Fisichella nezvládl závěrečnou dvacetiminutovku kvalifikace.
Renaulty ukazují už od včerejška dobrou rychlost v trénincích a obstály v prvních dvou patnáctiminutovkách dnešní kvalifikace. V závěru se však nepodařilo dostat z vozů maximum a startovní pozice jsou mírným zklamáním, ale Renault věří v lepší závod.
Fernando Alonso (4.): "Jsem docela zklamaný. Kvalifikace byla hodně uspěchaná, s tím jsme počítali. Říkal jsem to už před víkendem a potvrdilo se to. Mým cílem bylo zajet tři rychlá kola během hodiny. Auto bylo dobré a nemuseli jsme na něm nic měnit, ale udělal jsem chybu ve svém prvním rychlém kole, takže jsem musel jet znovu. Pneumatiky už potom nebyly tak dobré, a proto jsem byl až čtvrtý. Ale druhá řada není tak špatná. Víme, že máme rychlé auto, tak uvidíme zítra."
Giancarlo Fisichella (9.): "Jsem opravdu hodně zklamaný. V prvních dvou částech kvalifikace jsme viděli, že auto je konkurenceschopné, protože jsme docela snadno zajížděli dobré časy. Všechno šlo hladce, dokud jsme neobuli nové pneumatiky. Najednou byla moje rychlost pryč. Zatím nevíme proč, večer to budeme zkoumat."
Foto: annimages.com
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.