Obhájce loňského vítězství a mistrovského titulu Fernando Alonso zajel až čtvrtý nejrychlejší čas. Fisichella nezvládl závěrečnou dvacetiminutovku kvalifikace.
Renaulty ukazují už od včerejška dobrou rychlost v trénincích a obstály v prvních dvou patnáctiminutovkách dnešní kvalifikace. V závěru se však nepodařilo dostat z vozů maximum a startovní pozice jsou mírným zklamáním, ale Renault věří v lepší závod.
Fernando Alonso (4.): "Jsem docela zklamaný. Kvalifikace byla hodně uspěchaná, s tím jsme počítali. Říkal jsem to už před víkendem a potvrdilo se to. Mým cílem bylo zajet tři rychlá kola během hodiny. Auto bylo dobré a nemuseli jsme na něm nic měnit, ale udělal jsem chybu ve svém prvním rychlém kole, takže jsem musel jet znovu. Pneumatiky už potom nebyly tak dobré, a proto jsem byl až čtvrtý. Ale druhá řada není tak špatná. Víme, že máme rychlé auto, tak uvidíme zítra."
Giancarlo Fisichella (9.): "Jsem opravdu hodně zklamaný. V prvních dvou částech kvalifikace jsme viděli, že auto je konkurenceschopné, protože jsme docela snadno zajížděli dobré časy. Všechno šlo hladce, dokud jsme neobuli nové pneumatiky. Najednou byla moje rychlost pryč. Zatím nevíme proč, večer to budeme zkoumat."
Foto: annimages.com
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.