Sedminásobný šampion dorazil do Bahrajnu, aby zítra vstoupil do své šestnácté sezóny ve Formuli 1. Možná jej čeká poslední sezóna, ale rozhodně nechce, aby byl sedmý titul poslední.
Vrátit vítězství zpět pro italskou stáj Ferrari však nebude snadné. Po loňském překvapivém neúspěchu musí Ferrari dohánět ztrátu na konkurenci, a i když mu pravděpodobně pomohou nová pravidla, na boj o vítězství zatím nevypadá.
"Jsem připraven pro další výzvu, kterou je letošní sezóna," Michael Schumacher hovořil na první letošní tiskové konferenci F1. "Testování tady v Bahrajnu nám pomohlo, ale je těžké cokoliv odhadovat, dokud nebudeme na trati všichni současně. Bylo dobré, že jsme tu mohli zůstat delší dobu. Udělali jsme tady velký pokrok v aerodynamice i na motoru. Ale ostatním týmům to nebude trvat dlouho a potřebná data nasbírají také, okruh už znají. Navíc tady při testech nebylo zase tak teplo, jak bychom potřebovali."
"Testy tady v Bahrajnu měly výhodu také v tom, že nás tu nebylo mnoho. Na okruzích v Evropě týmy testují nová, nespolehlivá auta, kvůli kterým jsou často vyvěšeny červené vlajky a testy jsou přerušeny. Pokud jde o pneumatiky Bridgestone, hodně se zlepšily. Ale až první závod ukáže, jestli dostatečně."
A jak se Schumimu změnil život, když po dlouhé době nezačíná sezónu jako mistr světa? "Jenom v tom, že musím ráno jít do vzdálenější garáže."
Foto: Scuderia Ferrari
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.