Sedminásobný šampion dorazil do Bahrajnu, aby zítra vstoupil do své šestnácté sezóny ve Formuli 1. Možná jej čeká poslední sezóna, ale rozhodně nechce, aby byl sedmý titul poslední.
Vrátit vítězství zpět pro italskou stáj Ferrari však nebude snadné. Po loňském překvapivém neúspěchu musí Ferrari dohánět ztrátu na konkurenci, a i když mu pravděpodobně pomohou nová pravidla, na boj o vítězství zatím nevypadá.
"Jsem připraven pro další výzvu, kterou je letošní sezóna," Michael Schumacher hovořil na první letošní tiskové konferenci F1. "Testování tady v Bahrajnu nám pomohlo, ale je těžké cokoliv odhadovat, dokud nebudeme na trati všichni současně. Bylo dobré, že jsme tu mohli zůstat delší dobu. Udělali jsme tady velký pokrok v aerodynamice i na motoru. Ale ostatním týmům to nebude trvat dlouho a potřebná data nasbírají také, okruh už znají. Navíc tady při testech nebylo zase tak teplo, jak bychom potřebovali."
"Testy tady v Bahrajnu měly výhodu také v tom, že nás tu nebylo mnoho. Na okruzích v Evropě týmy testují nová, nespolehlivá auta, kvůli kterým jsou často vyvěšeny červené vlajky a testy jsou přerušeny. Pokud jde o pneumatiky Bridgestone, hodně se zlepšily. Ale až první závod ukáže, jestli dostatečně."
A jak se Schumimu změnil život, když po dlouhé době nezačíná sezónu jako mistr světa? "Jenom v tom, že musím ráno jít do vzdálenější garáže."
Foto: Scuderia Ferrari
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.