Scuderia Toro Rosso, B-tým Red Bullu, bývalé Minardi, pojede tak trochu vlastní soutěž. Jako jediná stáj bude využívat limitované motory V10 a prakticky nesmí uspět.
Jakmile budou jezdci Toro Rosso příliš rychlí, a hlavně rychlejší než Midland, středem pozornosti FIA budou ihned limitované motory Cosworth V10. FIA se zavázala výkony Toro Rosso sledovat a v případě podezřelé rychlosti může motory V10 ještě více omezit.
Red Bullu to evidentně nevadí. Nakoupit nové motory V8 i pro Toro Rosso by ostatně nemusel být velký problém, ale Red Bull je nepotřebuje. Hlavním cílem Toro Rosso je dát prostor mladým pilotům, které světem motorsportu provází společnost Red Bull, podporující snad všechna sportovní odvětví.
V první sezóně Toro Rosso se utkají Američan Scott Speed a Ital Vitantonio Liuzzi. Speed bude prvním Američanem v F1 od dob Michaela Andrettiho. Liuzzi si několik závodů vyzkoušel už v minulé sezóně, kdy se střídal s Christianem Klienem u Red Bullu. Speed si udělal dobré jméno rychlým postupem nižšími soutěžemi a testováním F1 pro Red Bull.
"Vítězství a stupně vítězů nejsou našim cílem, jsme asi trochu na jiné úrovni," hovoří Scott Speed. "Příští rok budu mít možná vyšší cíle, ale letos se chci hlavně ukázat v dobrém světle v porovnání s mým týmovým kolegou. Myslím, že s motory V10 budeme v nevýhodě. Budoucností F1 jsou motory V8 a my ztratíme jeden rok. Dobrá by mohla být naše spolehlivost na začátku sezóny, ale motory V8 nebudou pozadu moc dlouho."
Foto: Red Bull, GEPA pictures GmbH
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.