Kimi Räikkönen se připravuje na svoji další sezónu se stájí McLaren, podle současné smlouvy poslední. Přestoupí na konci roku jinam? Týmy s volnými místy pro rok 2007 na něj čekají.
Jestli Kimi Räikkönen nezůstane u McLarenu, jako jeho nejpravděpodobnější budoucí tým se jeví Ferrari, které se s McLarenem předhání v závratných finančních nabídkách pro vysoce hodnoceného pilota. Kimi se pravděpodobně rozhodne kolem poloviny letošního roku.
"Zatím pořád nevím, ale rozhodování už nemůže trvat příliš dlouho," přiznává Kimi Räikkönen. "V určitou chvíli budu muset rozhodnutí učinit."
Jestli zůstane u McLarenu, bude se muset vyrovnat s velmi rychlým týmovým kolegou, protože od roku 2007 bude v barvách McLarenu závodit Fernando Alonso. Z toho ovšem Räikkönen obavy nemá, ostatně dosavadní týmoví kolegové Nick Heidfeld, David Coulthard a Juan Pablo Montoya nikdy nepatřili mezi slabé:
"Nezajímá mě, kdo bude mým týmovým kolegou. Nebojím se nikoho. Tohle nemá na moje rozhodování vůbec žádný vliv."
Jak už Kimi Räikkönen řekl italským novinám Gazzetta dello Sport, vybere si ten tým, který bude v roce 2006 nejlepší: "Mám hodně možností."
Kimi blokuje přestupy ostatních jezdců. Ron Dennis nechce vyměnit oba piloty, ale Juan Pablo Montoya už oznámil, že dlouho čekat nebude. Michael Schumacher možná ukončí kariéru a Ferrari si musí hledat náhradu. Touží po Räikkönenovi, ale ten zase, alespoň podle Nigela Mansella, čeká na Schumacherovo rozhodnutí. Bohatá Toyota se zlepšuje, bude chtít špičkového jezdce a Jarno Trulli se už domáhá prodloužení smlouvy. Na to ovšem vedení Toyoty nechce přistoupit, co kdyby byl volný Räikkönen?
Foto: annimages
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.