Kimi Räikkönen se připravuje na svoji další sezónu se stájí McLaren, podle současné smlouvy poslední. Přestoupí na konci roku jinam? Týmy s volnými místy pro rok 2007 na něj čekají.
Jestli Kimi Räikkönen nezůstane u McLarenu, jako jeho nejpravděpodobnější budoucí tým se jeví Ferrari, které se s McLarenem předhání v závratných finančních nabídkách pro vysoce hodnoceného pilota. Kimi se pravděpodobně rozhodne kolem poloviny letošního roku.
"Zatím pořád nevím, ale rozhodování už nemůže trvat příliš dlouho," přiznává Kimi Räikkönen. "V určitou chvíli budu muset rozhodnutí učinit."
Jestli zůstane u McLarenu, bude se muset vyrovnat s velmi rychlým týmovým kolegou, protože od roku 2007 bude v barvách McLarenu závodit Fernando Alonso. Z toho ovšem Räikkönen obavy nemá, ostatně dosavadní týmoví kolegové Nick Heidfeld, David Coulthard a Juan Pablo Montoya nikdy nepatřili mezi slabé:
"Nezajímá mě, kdo bude mým týmovým kolegou. Nebojím se nikoho. Tohle nemá na moje rozhodování vůbec žádný vliv."
Jak už Kimi Räikkönen řekl italským novinám Gazzetta dello Sport, vybere si ten tým, který bude v roce 2006 nejlepší: "Mám hodně možností."
Kimi blokuje přestupy ostatních jezdců. Ron Dennis nechce vyměnit oba piloty, ale Juan Pablo Montoya už oznámil, že dlouho čekat nebude. Michael Schumacher možná ukončí kariéru a Ferrari si musí hledat náhradu. Touží po Räikkönenovi, ale ten zase, alespoň podle Nigela Mansella, čeká na Schumacherovo rozhodnutí. Bohatá Toyota se zlepšuje, bude chtít špičkového jezdce a Jarno Trulli se už domáhá prodloužení smlouvy. Na to ovšem vedení Toyoty nechce přistoupit, co kdyby byl volný Räikkönen?
Foto: annimages
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.