Žádný monopost není v letošních předsezónních testech sledovaný s takovým napětím, jako McLaren MP4-21. Nástupce MP4-20, který získal jméno nejrychlejšího, ale nespolehlivého.
Zatím to vypadalo, že MP4-21 na svého loňského předchůdce nenaváže. V nespolehlivosti by jej sice hravě překonal, ale rychlost je v porovnání s konkurencí špatná. Poslední test ve Valencii však přinesl novou naději pro stáj McLaren.
Kimi Räikkönen včera ve Valencii zajel nejrychlejší čas letošních testů a najel dalších 320 km (81 kol). Pedro de la Rosa jezdil pomaleji, ale odjel dokonce 450 km (113 kol). Celkem má McLaren MP4-21 s osmiválcovým motorem Mercedes od svého představení na konci ledna za sebou více než 5100 km.
Kimi Räikkönen: "Tento týden se nám dařilo, byl to povzbudivý test. Odjel jsem docela velkou vzdálenost na suchu a vyzkoušel mnoho nových věcí. Příští týden budu v Barceloně, bude to poslední test před odjezdem do Bahrajnu. Budu tam testovat tři dny. Doufám, že to půjde tak dobře, jako tento týden."
Juan Pablo Montoya: "Ve Valencii jsme udělali velký pokrok v testovacím programu. Celkem jsem tento týden s MP4-21 najel 750 km, včetně středeční simulace závodu. Auto se pořád vyvíjí a zlepšuje, ale ještě je před námi spousta práce. Všichni v týmu teď pracují bez přestávky, ale postupujeme správným směrem."
Pedro de la Rosa: "Řekl bych, že MP4-21 se rozhodně zlepšuje, tento týden jsme se dostali o pořádný kus dál. Příští týden v Barceloně v tom chceme pokračovat."
Foto: McLaren Mercedes
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.