Žádný monopost není v letošních předsezónních testech sledovaný s takovým napětím, jako McLaren MP4-21. Nástupce MP4-20, který získal jméno nejrychlejšího, ale nespolehlivého.
Zatím to vypadalo, že MP4-21 na svého loňského předchůdce nenaváže. V nespolehlivosti by jej sice hravě překonal, ale rychlost je v porovnání s konkurencí špatná. Poslední test ve Valencii však přinesl novou naději pro stáj McLaren.
Kimi Räikkönen včera ve Valencii zajel nejrychlejší čas letošních testů a najel dalších 320 km (81 kol). Pedro de la Rosa jezdil pomaleji, ale odjel dokonce 450 km (113 kol). Celkem má McLaren MP4-21 s osmiválcovým motorem Mercedes od svého představení na konci ledna za sebou více než 5100 km.
Kimi Räikkönen: "Tento týden se nám dařilo, byl to povzbudivý test. Odjel jsem docela velkou vzdálenost na suchu a vyzkoušel mnoho nových věcí. Příští týden budu v Barceloně, bude to poslední test před odjezdem do Bahrajnu. Budu tam testovat tři dny. Doufám, že to půjde tak dobře, jako tento týden."
Juan Pablo Montoya: "Ve Valencii jsme udělali velký pokrok v testovacím programu. Celkem jsem tento týden s MP4-21 najel 750 km, včetně středeční simulace závodu. Auto se pořád vyvíjí a zlepšuje, ale ještě je před námi spousta práce. Všichni v týmu teď pracují bez přestávky, ale postupujeme správným směrem."
Pedro de la Rosa: "Řekl bych, že MP4-21 se rozhodně zlepšuje, tento týden jsme se dostali o pořádný kus dál. Příští týden v Barceloně v tom chceme pokračovat."
Foto: McLaren Mercedes
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.