Red Bull koupil po Jaguaru i stáj Minardi a má tak dva týmy - silný Red Bull a "juniorský" Toro Rosso. Menší tým je však nejčastějším terčem kritiky soupeřů.
Scuderia Toro Rosso totiž používá limitované motory Cosworth V10, místo letošních menších V8. Využívá tak výjimku, kterou dostalo Minardi z důvodů, které od převzetí Red Bullem evidentně pominuly. Druhým trnem v oku konkurentů je samotný monopost STR1.
Ten je totiž velmi podobný na loňský Red Bull RB1, tedy v podstatě na vůz konkurenční stáje. Přitom použití vozu jiného týmu je v dnešní F1 zakázáno. Konstruktéři Toro Rosso by tedy měli navázat na vývoj Minardi, nikoliv na znalosti Red Bullu. Prezident FIA Max Mosley se dnes stáje Toro Rosso zastal, když řekl, že je přesvědčen o tom, že všechny podstatné součásti jsou dílem zaměstnanců bývalého Minardi. To, co je převzato z loňského Red Bullu RB1, pochází už z předloňského Jaguaru, tedy od společnosti Ford, která se dnes Formule 1 neúčastní.
"Já to chápu tak, že některé díly, které jsou převzaty z konkurenčních vozů, byly z jakýchsi podivných, snad daňových důvodů vytvořeny společností, která nevlastní žádný tým," vysvětluje Max Mosley. "Jestliže jsou díly vyrobeny jinou společností a konstrukce vozu, který je využívá, je vašim duševním vlastnictvím, pak je to naprosto legální. Co by bylo překročením pravidel, kdybyste vlastnili třeba stáj Williams a používali přítlačné křídlo od McLarenu. Ale Williams i McLaren by mohly využít křídlo třeba od Loly. Zřejmě jsou všechny podezřele podobné součásti od společného dodavatele, což nevadí, když tímto dodavatelem není tým F1. Ale jestli si na to někdo bude stěžovat, budeme to hodně podrobně vyšetřovat. Ale já jsem přesvědčen o tom, že je to v pořádku."
Foto: Red Bull
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.