Red Bull koupil po Jaguaru i stáj Minardi a má tak dva týmy - silný Red Bull a "juniorský" Toro Rosso. Menší tým je však nejčastějším terčem kritiky soupeřů.
Scuderia Toro Rosso totiž používá limitované motory Cosworth V10, místo letošních menších V8. Využívá tak výjimku, kterou dostalo Minardi z důvodů, které od převzetí Red Bullem evidentně pominuly. Druhým trnem v oku konkurentů je samotný monopost STR1.
Ten je totiž velmi podobný na loňský Red Bull RB1, tedy v podstatě na vůz konkurenční stáje. Přitom použití vozu jiného týmu je v dnešní F1 zakázáno. Konstruktéři Toro Rosso by tedy měli navázat na vývoj Minardi, nikoliv na znalosti Red Bullu. Prezident FIA Max Mosley se dnes stáje Toro Rosso zastal, když řekl, že je přesvědčen o tom, že všechny podstatné součásti jsou dílem zaměstnanců bývalého Minardi. To, co je převzato z loňského Red Bullu RB1, pochází už z předloňského Jaguaru, tedy od společnosti Ford, která se dnes Formule 1 neúčastní.
"Já to chápu tak, že některé díly, které jsou převzaty z konkurenčních vozů, byly z jakýchsi podivných, snad daňových důvodů vytvořeny společností, která nevlastní žádný tým," vysvětluje Max Mosley. "Jestliže jsou díly vyrobeny jinou společností a konstrukce vozu, který je využívá, je vašim duševním vlastnictvím, pak je to naprosto legální. Co by bylo překročením pravidel, kdybyste vlastnili třeba stáj Williams a používali přítlačné křídlo od McLarenu. Ale Williams i McLaren by mohly využít křídlo třeba od Loly. Zřejmě jsou všechny podezřele podobné součásti od společného dodavatele, což nevadí, když tímto dodavatelem není tým F1. Ale jestli si na to někdo bude stěžovat, budeme to hodně podrobně vyšetřovat. Ale já jsem přesvědčen o tom, že je to v pořádku."
Foto: Red Bull
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.