Sakhir, 3. den: Felipe Massa přesedl za volant Ferrari F2004M s limitovaným V10 a výrazně zrychlil. Obě Hondy nechal v nejrychlejším kole daleko za sebou.
Ferrari věnovalo středu testům pneumatik Bridgestone a zkoušení elektroniky. Michael Schumacher připravoval také nastavení letošního Ferrari 248 F1, se kterým najel 37 kol. Potom museli na voze pracovat technici, ale podle týmu se jednalo jen o malou mechanickou závadu.
Obě Hondy však byly i dnes rychlejší než nové Ferrari. Dohromady Jenson Button a Rubens Barrichello najezdili úctyhodných 242 okruhů, při kterých mimo jiné oba simulovali závod a testovali pneumatiky Michelin a aerodynamiku. Rychlejší byl znovu britský jezdec.
S jedním vozem pokračovala Scuderia Toro Rosso. Dnes dorazil testman Neel Jani, jehož ani ne vteřinová ztráta na Michaela Schumachera bude opět pohoršovat šéfa Midlandu, jenž nemá rád limitovaný motor Cosworth používaný stáji Toro Rosso...
jezdectýmpneučaskol1.F.MassaFerrariBridgestone01:30.029922.J.ButtonHondaMichelin01:31.2781403.J.ButtonHondaMichelin01:31.6451024.M.SchumacherFerrariBridgestone01:32.229375.N.JaniToro RossoMichelin01:33.02876
Foto: Honda Racing F1
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.