Vitantonio Liuzzi včera a předevčírem testoval nový monopost Toro Rosso v Bahrajnu. Tato stáj může jako jediná využít desetiválcový motor s omezenými otáčkami.
Právě limitovaný motor V10 je trnem v oku šéfovi konkurenční stáje Midland. Výjimku v podobě limitovaného V10 namísto povinného V8 s menším objemem dostalo z finančních důvodů Minardi, které se po odkoupení Red Bullem přejmenovalo na Toro Rosso.
Šéf Midlandu Colin Kolles ale už několikrát upozorňoval, že Toro Rosso nemá na rozdíl od Minardi žádné finanční problémy a tudíž by si mohlo koupit normální letošní zákaznické motory V8, místo loňských Cosworth V10. Omezení otáček a sacích otvorů je podle něj navíc nedostatečné, takže Scuderia Toro Rosso bude mít velkou výhodu před svými nejbližšími soupeři, mezi které patří právě Midland.
Zatím nebylo možné motory objektivně posoudit, ale pravdou je, že s limitovaným V10 a současně novým V8 testovaly už mnohokrát stáje Ferrari a McLaren, a loňský motor byl vždy rychlejší. Vitantonio Liuzzi teď navíc s jistotou tvrdí, že monopost Toro Rosso s limitovaným loňským Cosworth V10 je rychlejší, než loňské Minardi s Cosworth V10 bez limitu.
Foto: Red Bull
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.