Takuma Sato a Yuji Ide budou v letošní sezóně závodit za nový tým Super Aguri. Vedení stáje dnes vydalo oficiální prohlášení. Tým se s novým vozem představí příští týden v Barceloně.
Japoncům se tak splnil sen a mají plně japonský tým s japonskými piloty, japonskými pneumatikami Bridgestone a japonským motorem Honda. Zakladatelem a šéfem stáje není nikdo jiný, než Japonec Aguri Suzuki, bývalý pilot F1.
Takuma Sato je už zkušeným pilotem, který v F1 vystřídal týmy Jordan a BAR Honda. Yuji Ide bude v F1 nováčkem, přichází z domácí Formule Nippon. Dříve jezdil japonský šampionát Super GT, GT500, francouzskou F3, japonské GT300 a japonskou F3. Úplným začátkem byly samozřejmě japonské motokárové soutěže.
Takuma Sato: "Všichni v Super Aguri odvedli skvělou práci při budování týmu v tak krátkém čase. Moc se na práci s našim týmem těším, a hlavně se těším na práci s Agurim, který dosáhl v motorsportu velkých úspěchů."
Yuji Ide: "Mám před sebou v letošním roce vzrušující výzvu. Chtěl bych poděkovat panu Suzukimu, že mi dal tuto jedinečnou příležitost závodit s F1. Včera jsem monopost F1 řídil poprvé a byl jsem hodně nervózní. To auto je strašně silné! Děkuji i týmu za tvrdou práci, je moc dobré, že jsme stihli shakedown už včera. Neměli jsme žádný problém a teď už se moc těším na testy v Barceloně."
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.