Takuma Sato a Yuji Ide budou v letošní sezóně závodit za nový tým Super Aguri. Vedení stáje dnes vydalo oficiální prohlášení. Tým se s novým vozem představí příští týden v Barceloně.
Japoncům se tak splnil sen a mají plně japonský tým s japonskými piloty, japonskými pneumatikami Bridgestone a japonským motorem Honda. Zakladatelem a šéfem stáje není nikdo jiný, než Japonec Aguri Suzuki, bývalý pilot F1.
Takuma Sato je už zkušeným pilotem, který v F1 vystřídal týmy Jordan a BAR Honda. Yuji Ide bude v F1 nováčkem, přichází z domácí Formule Nippon. Dříve jezdil japonský šampionát Super GT, GT500, francouzskou F3, japonské GT300 a japonskou F3. Úplným začátkem byly samozřejmě japonské motokárové soutěže.
Takuma Sato: "Všichni v Super Aguri odvedli skvělou práci při budování týmu v tak krátkém čase. Moc se na práci s našim týmem těším, a hlavně se těším na práci s Agurim, který dosáhl v motorsportu velkých úspěchů."
Yuji Ide: "Mám před sebou v letošním roce vzrušující výzvu. Chtěl bych poděkovat panu Suzukimu, že mi dal tuto jedinečnou příležitost závodit s F1. Včera jsem monopost F1 řídil poprvé a byl jsem hodně nervózní. To auto je strašně silné! Děkuji i týmu za tvrdou práci, je moc dobré, že jsme stihli shakedown už včera. Neměli jsme žádný problém a teď už se moc těším na testy v Barceloně."
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.