Od začátku sezóny se začne rýsovat jezdecké obsazení v sezóně příští. Tentokrát patrně vše důležité blokuje Kimi Räikkönen, jenže ten podle Bernieho čeká na Schumiho.
Bernie Ecclestone, v podstatě šéf Formule 1, se domnívá, že Kimi Räikkönen s rozhodnutím o své budoucnosti vyčkává na rozhodnutí Michaela Schumachera. Kdyby totiž sedminásobný šampion opustil Ferrari, a tedy nejspíš celou F1, Kimi by obsadil jeho místo. Jinak asi nenajde lepší místo než u McLarenu.
"Všechno záleží na tom, co udělá Schumacher," řekl Bernie Ecclestone italským novinám Gazzetta dello Sport. "Jestli opustí F1, což podle mě neudělá, Räikkönen se dá k Ferrari. Ale jestli Schumacher zůstane, Räikkönen nejspíš zůstane u McLarenu a s Alonsem vytvoří pořádně silnou dvojici. Také by teoreticky mohl jít k Renaultu a pokusit se o titul tam."
Fernando Alonso se upsal McLarenu velmi brzy. Michael Schumacher má jednoduchou situaci, u Ferrari může zůstat jak dlouho bude chtít a jinam nemá důvod odcházet. Napínavý je Kimi Räikkönen, který si může vybírat do poslední chvíle. Ale i eso jeho významu by mohlo přebrat, kdyby Schumi zůstal a McLaren si k favorizovanému Alonsovi zajistil někoho jiného, třeba i Montoyu... Hodně bude záležet na výsledku letošní sezóny.
"Myslím, že Ferrari má před sebou hodně dobrou sezónu," pokračuje Ecclestone. "V testech se jim daří a vůbec bych se nedivil, kdyby Schumacher znovu získal titul. On možná stárne, ale pořád je zatraceně rychlý. Ale dobří budou i McLaren a Renault."
O Hondě Bernie vůbec neuvažuje.
Foto: Mercedes-Benz Motorsport
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.