Ředitel stáje Midland trvá na tom, že Red Bull se svým B-týmem, bývalým Minardi přejmenovaným na Toro Rosso, porušuje pravidla, když používá omezené motory V10.
Minardi, jakožto nejmenší a nejchudší soukromý tým, dostal před koncem minulého roku výjimku od vedení Mezinárodní automobilové federace. Smí v letošní sezóně využívat loňské třílitrové desetiválcové motory, ale musí omezit otáčky a sací otvory.
Situace se však změnila a z chudého Minardi se stala Scuderia Toro Rosso, jejíž majitel Red Bull se do sportu investovat nebojí. Navíc může Toro Rosso využívat know-how od týmu Red Bull, který rozhodně usiluje o vyšší pozice na výsledkové listině než Toro Rosso, či Midland, loňský Jordan.
"Podle mě je to úplně jasné. Desetiválce už do F1 nepatří," kritizuje plány Toro Rosso ředitel Midlandu Colin Kolles. "Nikdo nechce Toro Rosso omezovat, ale žádnou výjimku by mít neměli. Výjimku dostalo z finančních důvodů Minardi, ale Toro Rosso žádné finanční problémy nemá. Připadá mi to divné, Red Bull utrácí miliony dolarů, provozuje dva týmy F1 a doslova přečůrává celý svět se svojí výjimkou. To auto není legální!"
Colin Kolles se obává, že Toro Rosso, pravděpodobně nejbližší rival Midlandu, bude mít velkou výhodu: "Jestli se někdy dostanou před nás, tak budou mít problém. Celé je to v moci FIA a oni mi jednou za pravdu dají. Budeme Toro Rosso velmi pečlivě sledovat."
Foto: Midland F1 Racing
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.