Ředitel stáje Midland trvá na tom, že Red Bull se svým B-týmem, bývalým Minardi přejmenovaným na Toro Rosso, porušuje pravidla, když používá omezené motory V10.
Minardi, jakožto nejmenší a nejchudší soukromý tým, dostal před koncem minulého roku výjimku od vedení Mezinárodní automobilové federace. Smí v letošní sezóně využívat loňské třílitrové desetiválcové motory, ale musí omezit otáčky a sací otvory.
Situace se však změnila a z chudého Minardi se stala Scuderia Toro Rosso, jejíž majitel Red Bull se do sportu investovat nebojí. Navíc může Toro Rosso využívat know-how od týmu Red Bull, který rozhodně usiluje o vyšší pozice na výsledkové listině než Toro Rosso, či Midland, loňský Jordan.
"Podle mě je to úplně jasné. Desetiválce už do F1 nepatří," kritizuje plány Toro Rosso ředitel Midlandu Colin Kolles. "Nikdo nechce Toro Rosso omezovat, ale žádnou výjimku by mít neměli. Výjimku dostalo z finančních důvodů Minardi, ale Toro Rosso žádné finanční problémy nemá. Připadá mi to divné, Red Bull utrácí miliony dolarů, provozuje dva týmy F1 a doslova přečůrává celý svět se svojí výjimkou. To auto není legální!"
Colin Kolles se obává, že Toro Rosso, pravděpodobně nejbližší rival Midlandu, bude mít velkou výhodu: "Jestli se někdy dostanou před nás, tak budou mít problém. Celé je to v moci FIA a oni mi jednou za pravdu dají. Budeme Toro Rosso velmi pečlivě sledovat."
Foto: Midland F1 Racing
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.