Midland MF1 Toyota M16 je prvním vozem z dílny týmu vlastněného společností Midland Group, v jejímž čele stojí ruský magnát Alex Schneider.
Díky svému majiteli je MF1 Racing je první tým v historii Formule 1, který bude startovat s ruskou licencí. Monopost M16 vychází z loňského vozu stáje Jordan, kterou společnost Midland Group koupila, ale podle konstruktérů se jedná o zcela nový monopost. Poháněn bude letošním osmiválcovým motorem Toyota.
Colin Kolles, výkonný ředitel MF1 Racing: "Byla to vzrušující, i když někdy poněkud hrbolatá, cesta k postavení nového vozu. Vstupujeme do F1 o rok dříve, než jsme plánovali. Museli jsme proto vývoj výrazně urychlit. Ale přes to všechno máme jasnou vizi, kam se chceme dostat, a pomalu, ale jistě se nám to daří."
James Key, technický ředitel MF1 Racing: "M16 je kompletně novým vozem. Samozřejmě jsme využili data nasbíraná s Jordanem EJ15B, ze kterého jsme vycházeli, ale všechny mechanické i aerodynamické součásti byly přepracovány od základů. Vývoj vozu pokračuje dobře a daří se nám nová vylepšení."
Závodními piloty nového týmu budou Tiago Monteiro z Portugalska a Christijan Albers z Nizozemí. Na postech testovacích jezdců byli potvrzeni mladí Němci Markus Winkelhock a Adrian Sutil. Doplňovat je bude i ruský pilot Roman Rusinov.
Na trať nový vůz poprvé vyjede zítra v Silverstone. Následovat bude čtyřdenní testovaní v Jerezu, počínaje 7. únorem.
Foto: Midland F1 Racing
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.