Midland MF1 Toyota M16 je prvním vozem z dílny týmu vlastněného společností Midland Group, v jejímž čele stojí ruský magnát Alex Schneider.
Díky svému majiteli je MF1 Racing je první tým v historii Formule 1, který bude startovat s ruskou licencí. Monopost M16 vychází z loňského vozu stáje Jordan, kterou společnost Midland Group koupila, ale podle konstruktérů se jedná o zcela nový monopost. Poháněn bude letošním osmiválcovým motorem Toyota.
Colin Kolles, výkonný ředitel MF1 Racing: "Byla to vzrušující, i když někdy poněkud hrbolatá, cesta k postavení nového vozu. Vstupujeme do F1 o rok dříve, než jsme plánovali. Museli jsme proto vývoj výrazně urychlit. Ale přes to všechno máme jasnou vizi, kam se chceme dostat, a pomalu, ale jistě se nám to daří."
James Key, technický ředitel MF1 Racing: "M16 je kompletně novým vozem. Samozřejmě jsme využili data nasbíraná s Jordanem EJ15B, ze kterého jsme vycházeli, ale všechny mechanické i aerodynamické součásti byly přepracovány od základů. Vývoj vozu pokračuje dobře a daří se nám nová vylepšení."
Závodními piloty nového týmu budou Tiago Monteiro z Portugalska a Christijan Albers z Nizozemí. Na postech testovacích jezdců byli potvrzeni mladí Němci Markus Winkelhock a Adrian Sutil. Doplňovat je bude i ruský pilot Roman Rusinov.
Na trať nový vůz poprvé vyjede zítra v Silverstone. Následovat bude čtyřdenní testovaní v Jerezu, počínaje 7. únorem.
Foto: Midland F1 Racing
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.