Francouzská stáj přijde po skončení letošní sezóny o Fernanda Alonsa, který pro ni vybojoval mistrovský titul 2005. Renault nebude nikdy investovat velké částy do slavných jezdců.
Zatímco špičkoví jezdci jako Räikkönen, Button nebo M. Schumacher dostávají od svých zaměstnavatelů ročně odměny v desítkách millionů dolarů, odměna Fernanda Alonsa u Renaultu se vždy pohybovala "pouze" v milionech a jak řekl Flavio Briatore, po zisku titulu nikdo přidáno nedostane.
Fernando Alonso se nyní pokusí titul obhájit a na konci roku opustí Renault v nejlepším. Koho si tým francouzské automobilky najme, aby jeho vozy dopravoval do cíle rychle a spolehlivě? Určitě ne žádnou osvědčenou, ale drahou hvězdu.
"Budeme konkurenceschopní i v roce 2007," slibuje Patrick Faure, šéf stáje. "Nemáme tak velký rozpočet, abychom mohli přitáhnout nejlepší jezdce z konkurenčních stájí, ale myslím, že máme zvláštní schopnost vyhledávat nové mladé talenty. Teď uvidíme, jak si povede Heikki Kovalainen. Já budu raději vytvářet nové hvězdy, než abych je kupoval v obchodě. To je naše politika. Vychováme si někoho nového, stejně jako Alonsa."
Foto: Renault F1 Team
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.