Frank Williams přeje první vítězství Jensonu Buttonovi a Hondu počítá mezi favority letošní sezóny. Je rád, že má v týmu Nico Rosberga, ale Buttona by zde viděl raději.
Frank Williams přivedl Buttona ve svém týmu do F1 v roce 2000. Button dosud čeká na své první vítězství v grand prix. Loni se měl k Williamsu vrátit, ale Honda dostala za pravdu od rozhodovací komise a potvrdila smluvní nárok na Buttona. Měl se tedy k týmu z Grove vrátit o rok později, před sezónou 2006, jenže mezi tím se spousta věcí změnila, Honda koupila BAR a z Williamsu se stal soukromý tým s nezaručenou budoucností. Button u Hondy zůstává, ale musel se vykoupit.
"Myslím, že Honda má velmi dobrý tým," říká o současném Buttonově působišti Frank Williams. "Ten počet kol, které vždycky odjezdí bez jakýchkoliv problémů, je působivý. To je stará dobrá Honda, bohužel pro nás. Moc bych se divil, kdyby Jenson letos nevyhrál nějaký závod. Přeji mu, aby se mu dařilo. On vítězství potřebuje a už si ho zaslouží."
Williams musel za Jensona Buttona najít náhradu, protože Nick Heidfeld odešel s BMW. Nakonec jeho místo po boku Marka Webbera obsadí mladý Nico Rosberg, šampion GP2:
"Každý se srovnává se svým týmovým kolegou, samozřejmě, protože pouze on má stejné auto," pokračuje Frank Williams. "Moc jsem si přál, aby se k nám Jenson vrátil. Ale on nechtěl, tak zůstal u Hondy, znáte všechny důvody... Ale přišel k nám Nico, to je velké štěstí. Teprve opustil GP2, kde má za sebou fantastický rok. Pro nás už dříve testoval s výbornými výsledky. Je velmi solidní a nedělá chyby. On bude hodně dobrý. Ale máte pravdu, chtěl jsem Jensona..."
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda, WilliamsF1 Team
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.