Frank Williams přeje první vítězství Jensonu Buttonovi a Hondu počítá mezi favority letošní sezóny. Je rád, že má v týmu Nico Rosberga, ale Buttona by zde viděl raději.
Frank Williams přivedl Buttona ve svém týmu do F1 v roce 2000. Button dosud čeká na své první vítězství v grand prix. Loni se měl k Williamsu vrátit, ale Honda dostala za pravdu od rozhodovací komise a potvrdila smluvní nárok na Buttona. Měl se tedy k týmu z Grove vrátit o rok později, před sezónou 2006, jenže mezi tím se spousta věcí změnila, Honda koupila BAR a z Williamsu se stal soukromý tým s nezaručenou budoucností. Button u Hondy zůstává, ale musel se vykoupit.
"Myslím, že Honda má velmi dobrý tým," říká o současném Buttonově působišti Frank Williams. "Ten počet kol, které vždycky odjezdí bez jakýchkoliv problémů, je působivý. To je stará dobrá Honda, bohužel pro nás. Moc bych se divil, kdyby Jenson letos nevyhrál nějaký závod. Přeji mu, aby se mu dařilo. On vítězství potřebuje a už si ho zaslouží."
Williams musel za Jensona Buttona najít náhradu, protože Nick Heidfeld odešel s BMW. Nakonec jeho místo po boku Marka Webbera obsadí mladý Nico Rosberg, šampion GP2:
"Každý se srovnává se svým týmovým kolegou, samozřejmě, protože pouze on má stejné auto," pokračuje Frank Williams. "Moc jsem si přál, aby se k nám Jenson vrátil. Ale on nechtěl, tak zůstal u Hondy, znáte všechny důvody... Ale přišel k nám Nico, to je velké štěstí. Teprve opustil GP2, kde má za sebou fantastický rok. Pro nás už dříve testoval s výbornými výsledky. Je velmi solidní a nedělá chyby. On bude hodně dobrý. Ale máte pravdu, chtěl jsem Jensona..."
Foto: Lucky Strike B.A.R Honda, WilliamsF1 Team
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.