Od této sezóny Formule 1 opět upouští od jednokolové kvalifikace s vozem připraveným a natankovaným pro závod. Na základě divácké ankety byl vybrán vyřazovací formát.
Ten spočívá v tom, že během patnácti minut může jezdit každý pilot libovolný počet kol, s vozem bez plné nádrže. Po patnácti minutách je na konec startovního pole zařazeno pět nejpomalejších. Potom dalších pět během dalších patnácti minut. Zbývajících 10-12 jezdců si to rozdá o přední místa během dvaceti minut.
Dnes v otázce kvalifikace panuje vzácná shoda, proti tomuto formátu nikdo neprotestuje. Podle některých osobností z oblasti F1, včetně prezidenta FIA, je však formát příliš složitý a dívák se v něm bude těžko orientovat. Při jednokolovém formát měl divák dobrý přehled, ale zase nevěděl, kolik má kdo paliva, a tudíž jaká je jeho skutečná rychlost, protože před kvalifikací musel mít každý natankováno až do první zastávky během závodu.
Willi Rampf, technický ředitel BMW, je zastáncem nových pravidel: "Myslím, že největšími změnami budou nový kvalifikační formát a znovu povolená výměna pneumatik během závodu. Všichni se teď budou muset více zajímat o pneumatiky pro kratší jízdy. A kvalifikační formát je skvělý. Divákům se to bude líbit a pro techniky to bude docela stresující odpoledne. Myslím, že si to budou všichni užívat, bude to soutěž navíc."
Foto: BMW Motorsport
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.