Od této sezóny Formule 1 opět upouští od jednokolové kvalifikace s vozem připraveným a natankovaným pro závod. Na základě divácké ankety byl vybrán vyřazovací formát.
Ten spočívá v tom, že během patnácti minut může jezdit každý pilot libovolný počet kol, s vozem bez plné nádrže. Po patnácti minutách je na konec startovního pole zařazeno pět nejpomalejších. Potom dalších pět během dalších patnácti minut. Zbývajících 10-12 jezdců si to rozdá o přední místa během dvaceti minut.
Dnes v otázce kvalifikace panuje vzácná shoda, proti tomuto formátu nikdo neprotestuje. Podle některých osobností z oblasti F1, včetně prezidenta FIA, je však formát příliš složitý a dívák se v něm bude těžko orientovat. Při jednokolovém formát měl divák dobrý přehled, ale zase nevěděl, kolik má kdo paliva, a tudíž jaká je jeho skutečná rychlost, protože před kvalifikací musel mít každý natankováno až do první zastávky během závodu.
Willi Rampf, technický ředitel BMW, je zastáncem nových pravidel: "Myslím, že největšími změnami budou nový kvalifikační formát a znovu povolená výměna pneumatik během závodu. Všichni se teď budou muset více zajímat o pneumatiky pro kratší jízdy. A kvalifikační formát je skvělý. Divákům se to bude líbit a pro techniky to bude docela stresující odpoledne. Myslím, že si to budou všichni užívat, bude to soutěž navíc."
Foto: BMW Motorsport
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.