Stáj Williams představila první monopost s motorem Cosworth, po pěti letech první vůz bez motoru BMW. Kdo čekal překvapivé barvy, bude zklamán.
Nový vůz byl pod tradičním označením FW28 slavnostně odhalen v továrně týmu v britském Grove. FW neznamená nic jiného, než Frank Williams. Modrá barva ze zimních testů Williamsu zůstala, ale vrátil se široký bílý pruh. Aerodynamika byla už na první pohled podstatně upravena.
S letošním monopostem budou závodit zkušený Mark Webber a nadějný Nico Rosberg. Testovacím pilotem je Alexander Wurz, ke kterému se dnes oficiálně přidal i Narain Karthikeyan.
Sam Michael, technický ředitel Williamsu: "FW28 je velmi vzdálený svému předchůdci. Učinili jsme velké změny v aerodynamice, ale i mechanické komponenty jsou většinou nové. Mnoho změn souvisí s přechodem na pneumatiky Bridgestone a samozřejmě osmiválcový motor Cosworth. Vývoj tohoto vozu byl výjimečně zajímavý a věřím, že se nám jeho zdokonalování bude nadále dařit."
Tim Routsis, výkonný ředitel Cosworth: "Pravidla ohledně motorů se změnila zásadním způsobem. Čeká nás vzrušující sezóna a my máme důvod k optimismu. Naše partnerství s Williamsem se stále upevňuje a jsme velmi motivovaní. Výsledky, kterých jsme zatím dosáhli, jsou povzbudivé. Náš motor CA2006 V8 byl použit už v listopadu v upraveném loňském voze FW27C a od té doby najezdil 7000 km. Nasbíraná data potvrzují naše odhady a my jsme přesvědčeni, že spolu budeme konkurenceschopní."
Foto: WilliamsF1 Team
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.