Stáj Williams představila první monopost s motorem Cosworth, po pěti letech první vůz bez motoru BMW. Kdo čekal překvapivé barvy, bude zklamán.
Nový vůz byl pod tradičním označením FW28 slavnostně odhalen v továrně týmu v britském Grove. FW neznamená nic jiného, než Frank Williams. Modrá barva ze zimních testů Williamsu zůstala, ale vrátil se široký bílý pruh. Aerodynamika byla už na první pohled podstatně upravena.
S letošním monopostem budou závodit zkušený Mark Webber a nadějný Nico Rosberg. Testovacím pilotem je Alexander Wurz, ke kterému se dnes oficiálně přidal i Narain Karthikeyan.
Sam Michael, technický ředitel Williamsu: "FW28 je velmi vzdálený svému předchůdci. Učinili jsme velké změny v aerodynamice, ale i mechanické komponenty jsou většinou nové. Mnoho změn souvisí s přechodem na pneumatiky Bridgestone a samozřejmě osmiválcový motor Cosworth. Vývoj tohoto vozu byl výjimečně zajímavý a věřím, že se nám jeho zdokonalování bude nadále dařit."
Tim Routsis, výkonný ředitel Cosworth: "Pravidla ohledně motorů se změnila zásadním způsobem. Čeká nás vzrušující sezóna a my máme důvod k optimismu. Naše partnerství s Williamsem se stále upevňuje a jsme velmi motivovaní. Výsledky, kterých jsme zatím dosáhli, jsou povzbudivé. Náš motor CA2006 V8 byl použit už v listopadu v upraveném loňském voze FW27C a od té doby najezdil 7000 km. Nasbíraná data potvrzují naše odhady a my jsme přesvědčeni, že spolu budeme konkurenceschopní."
Foto: WilliamsF1 Team
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.