McLaren včera s novým MP4-21 zahájil testovaní v Barceloně. Pravděpodobně už dnes do vozu usedne Juan Pablo Montoya, ve čtvrtek nebo v pátek také Kimi Räikkönen.
Oba piloti patří mezi absolutní špičku současné Formule 1 a McLaren je se svým vozem řazen mezi nejvyspělejší týmy. Cílem jezdců nemůže být nic jiného, než titul mistra světa. Tým chce za každou cenu obstát v boji o pohár konstruktérů. Loni Räikkonenovi nechyběla rychlost, ale příliš mnoho závodů nedokončil po technické závadě. Montoya si na monopost McLaren zvykl až v závěru sezóny a jeho výkony se téměř vyrovnaly Räikkönenovým.
Kimi Räikkönen: "Neřídil jsem F1 od 16. října v Číně, takže se pochopitelně nemohu dočkat, až si za volant zase sednu. Pojedu už rovnou s novým MP4-21, moc se na něj těším. S týmem jsem se setkal jen několikrát v McLaren Technology Centre. Budu testovat dva dny v Barceloně a potom ve Valencii. Jako vždy se před sezónou zaměříme na vyladění vozu, potom připravíme nastavení pro první závody. Plánujeme už také první vylepšení, které nasadíme po několika závodech."
Juan Pablo Montoya: "Letos chci být na nejvyšším stupínku rozhodně vícekrát než v roce 2005! Poperu se o titul mistra světa. Jsem závodník, chci vyhrávat a jsem v týmu, ve kterém toho mohu dosáhnout. Myslím, že máme vše potřebné pro další skvělý rok. Doufejme, že to bude ještě zajímavější než loni. Všechny nás čekají dvě velké změny: motory V8 a přezouvání pneumatik při zastávkách v boxech. Těším se na druhou vzrušující sezónu u McLarenu!"
Foto: McLaren Mercedes
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.