McLaren včera s novým MP4-21 zahájil testovaní v Barceloně. Pravděpodobně už dnes do vozu usedne Juan Pablo Montoya, ve čtvrtek nebo v pátek také Kimi Räikkönen.
Oba piloti patří mezi absolutní špičku současné Formule 1 a McLaren je se svým vozem řazen mezi nejvyspělejší týmy. Cílem jezdců nemůže být nic jiného, než titul mistra světa. Tým chce za každou cenu obstát v boji o pohár konstruktérů. Loni Räikkonenovi nechyběla rychlost, ale příliš mnoho závodů nedokončil po technické závadě. Montoya si na monopost McLaren zvykl až v závěru sezóny a jeho výkony se téměř vyrovnaly Räikkönenovým.
Kimi Räikkönen: "Neřídil jsem F1 od 16. října v Číně, takže se pochopitelně nemohu dočkat, až si za volant zase sednu. Pojedu už rovnou s novým MP4-21, moc se na něj těším. S týmem jsem se setkal jen několikrát v McLaren Technology Centre. Budu testovat dva dny v Barceloně a potom ve Valencii. Jako vždy se před sezónou zaměříme na vyladění vozu, potom připravíme nastavení pro první závody. Plánujeme už také první vylepšení, které nasadíme po několika závodech."
Juan Pablo Montoya: "Letos chci být na nejvyšším stupínku rozhodně vícekrát než v roce 2005! Poperu se o titul mistra světa. Jsem závodník, chci vyhrávat a jsem v týmu, ve kterém toho mohu dosáhnout. Myslím, že máme vše potřebné pro další skvělý rok. Doufejme, že to bude ještě zajímavější než loni. Všechny nás čekají dvě velké změny: motory V8 a přezouvání pneumatik při zastávkách v boxech. Těším se na druhou vzrušující sezónu u McLarenu!"
Foto: McLaren Mercedes
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.