Technické parametry + foto; Prostudujme podrobněji nový MP4-21, se kterým dnes vyjel na trať tým McLaren. Oficiální představení vozu v nových barvách se bude konat až v únoru, ale testy nemohou čekat.
Dnes v 9:15 se s vozem poprvé svezl Pedro de la Rosa, testovací pilot McLarenu. Od zítřka bude testovat Juan Pablo Montoya, ve čtvrtek a pátek i Kimi Räikkönen. Pedro de la Rosa s Garym Paffettem budou testovat ve Valencii až do 13. února.
Přestože se nejedná o oficiální představení nového vozu, něco o novém MP4-21 a jeho srdci prozradili Martin Whitmarsh, Norbert Haug a Pedro de la Rosa.
„Celý tým má samozřejmě velká očekávání a všichni věříme v konkurenceschopnost našeho nového vozu. Už loňský byl velmi rychlý a letošní bude ještě lepší,“ slibuje výkonný ředitel McLarenu Martin Whitmarsh.
„Každý rok nás čeká výzva nového vozu, letos to bylo ale těžší, museli jsme postavit úplně nový motor,“ vysvětlil Norbert Haug za dodavatele motoru.
Osmiválcový Mercedes FO 108S sice podle Hauga ztratil na výkonu díky menšímu počtu válců a redukci objemu asi 150 koní, ale otevřel svými menšími rozměry prostor pro nová aerodynamická řešení.
„S výsledky práce jsme spokojeni a první data z tratě ukazují, že máme k dispozici hodně dobrý materiál.“
Oba představitelé týmu potvrdili, že McLaren Mercedes nyní čekají náročné testy s jediným posláním. „Naším cílem je mít v Bahrajnu nové auto ve stoprocentní formě.“
„Jen několik kol jsem měl za sebou a už se mi s ním jezdilo velmi příjemně,“ chválil nový MP4-21 jezdec, ale ihned dodal, že je příliš brzy na konkrétní hodnocení.
Technické parametry:
Motor Mercedes-Benz FO 108S VSPočet válců: 8Palivo: Mobil UnleadedOleje: Mobil 1Hmotnost: 95 kg
PřevodovkaRychlostní stupně: 7 + 1 zpětnýŘazení: semi-automatHnací hřídel: McLarenSpojka: ovládaná rukou
Monopost MP4-21Šasi: McLaren - uhlíková vlákna a hliníkové slitiny, nové deformační zóny, bezpečnostní nádržPérování: McLaren - systém torzních tyčí a tlumičů ovládaných tažnou a tlačnou tyčíElektronika: McLaren - řídící jednotky pro šasi, motor a sběr datKaroserie: celistvá, oddělená spodní deskaPneumatiky: MichelinRadiové prvky: KenwoodVolant: EnkeiBaterie: GS Yuasa CorporationŘízení: McLarenOvládací prvky: McLaren Electronic SystemsLepidla: Henkel
Foto: McLaren Mercedes
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.