Technické parametry + foto; Prostudujme podrobněji nový MP4-21, se kterým dnes vyjel na trať tým McLaren. Oficiální představení vozu v nových barvách se bude konat až v únoru, ale testy nemohou čekat.
Dnes v 9:15 se s vozem poprvé svezl Pedro de la Rosa, testovací pilot McLarenu. Od zítřka bude testovat Juan Pablo Montoya, ve čtvrtek a pátek i Kimi Räikkönen. Pedro de la Rosa s Garym Paffettem budou testovat ve Valencii až do 13. února.
Přestože se nejedná o oficiální představení nového vozu, něco o novém MP4-21 a jeho srdci prozradili Martin Whitmarsh, Norbert Haug a Pedro de la Rosa.
„Celý tým má samozřejmě velká očekávání a všichni věříme v konkurenceschopnost našeho nového vozu. Už loňský byl velmi rychlý a letošní bude ještě lepší,“ slibuje výkonný ředitel McLarenu Martin Whitmarsh.
„Každý rok nás čeká výzva nového vozu, letos to bylo ale těžší, museli jsme postavit úplně nový motor,“ vysvětlil Norbert Haug za dodavatele motoru.
Osmiválcový Mercedes FO 108S sice podle Hauga ztratil na výkonu díky menšímu počtu válců a redukci objemu asi 150 koní, ale otevřel svými menšími rozměry prostor pro nová aerodynamická řešení.
„S výsledky práce jsme spokojeni a první data z tratě ukazují, že máme k dispozici hodně dobrý materiál.“
Oba představitelé týmu potvrdili, že McLaren Mercedes nyní čekají náročné testy s jediným posláním. „Naším cílem je mít v Bahrajnu nové auto ve stoprocentní formě.“
„Jen několik kol jsem měl za sebou a už se mi s ním jezdilo velmi příjemně,“ chválil nový MP4-21 jezdec, ale ihned dodal, že je příliš brzy na konkrétní hodnocení.
Technické parametry:
Motor Mercedes-Benz FO 108S VSPočet válců: 8Palivo: Mobil UnleadedOleje: Mobil 1Hmotnost: 95 kg
PřevodovkaRychlostní stupně: 7 + 1 zpětnýŘazení: semi-automatHnací hřídel: McLarenSpojka: ovládaná rukou
Monopost MP4-21Šasi: McLaren - uhlíková vlákna a hliníkové slitiny, nové deformační zóny, bezpečnostní nádržPérování: McLaren - systém torzních tyčí a tlumičů ovládaných tažnou a tlačnou tyčíElektronika: McLaren - řídící jednotky pro šasi, motor a sběr datKaroserie: celistvá, oddělená spodní deskaPneumatiky: MichelinRadiové prvky: KenwoodVolant: EnkeiBaterie: GS Yuasa CorporationŘízení: McLarenOvládací prvky: McLaren Electronic SystemsLepidla: Henkel
Foto: McLaren Mercedes
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.