Michelin se s F1 loučí a od příštího roku budou mít monopol znovu japonské Bridgestone, jejichž hlavním problémem byl loňský zákaz výměny pneumatik během závodu, který nyní padl.
Letos se budou mohou pneumatiky během závodu opět přezouvat, což přináší možnost volit měkčí směsi. S těmi je Bridgestone podstatně konkurenceschopnější než s tvrdýmy, které se používaly loni. Týmy už pátým dnem testují v Jerezu. Z dosahovaných časů je zatím těžké cokoliv usuzovat, ale nový šampion Fernando Alonso už vidí, že Bridgestone letos problémy mít nebudou, což po roce znovu favorizuje italské Ferrari a Michaela Schumachera.
"Zdá se, že Bridgestone se chovají velice dobře," odhaduje Fernando Alonso. "Máme vážné obavy, že je čeká další sezóna jako před dvěma roky, kdy byly jejich pneumatiky opravdu lepší. Doufám, že se nám s Michelinem podaří je překonat."
Kromě Ferrari bude letos po pěti letech s Michelinem pneumatiky Bridgestone znovu obouvat i britský tým Williams, jehož testovací pilot Alex Wurz může srovnávat, protože ještě na konci minulé sezóny testoval Michelin u týmu McLaren.
"S Bridgestone jsem testoval poprvé, takže jsem rád za motor V8, jehož menší výkon mi umožnil pneumatiky lépe poznat," hovoří Alex Wurz. "Budu muset trochu změnit svůj jízdní styl, abych se pneumatikám přizpůsobil. Ale musím uznat, že jsou to pneumatiky velmi dobré. Překvapilo mne, jak dobrý cit mám díky nim ve volantu."
Foto: WilliamsF1 Team
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.