Michelin se s F1 loučí a od příštího roku budou mít monopol znovu japonské Bridgestone, jejichž hlavním problémem byl loňský zákaz výměny pneumatik během závodu, který nyní padl.
Letos se budou mohou pneumatiky během závodu opět přezouvat, což přináší možnost volit měkčí směsi. S těmi je Bridgestone podstatně konkurenceschopnější než s tvrdýmy, které se používaly loni. Týmy už pátým dnem testují v Jerezu. Z dosahovaných časů je zatím těžké cokoliv usuzovat, ale nový šampion Fernando Alonso už vidí, že Bridgestone letos problémy mít nebudou, což po roce znovu favorizuje italské Ferrari a Michaela Schumachera.
"Zdá se, že Bridgestone se chovají velice dobře," odhaduje Fernando Alonso. "Máme vážné obavy, že je čeká další sezóna jako před dvěma roky, kdy byly jejich pneumatiky opravdu lepší. Doufám, že se nám s Michelinem podaří je překonat."
Kromě Ferrari bude letos po pěti letech s Michelinem pneumatiky Bridgestone znovu obouvat i britský tým Williams, jehož testovací pilot Alex Wurz může srovnávat, protože ještě na konci minulé sezóny testoval Michelin u týmu McLaren.
"S Bridgestone jsem testoval poprvé, takže jsem rád za motor V8, jehož menší výkon mi umožnil pneumatiky lépe poznat," hovoří Alex Wurz. "Budu muset trochu změnit svůj jízdní styl, abych se pneumatikám přizpůsobil. Ale musím uznat, že jsou to pneumatiky velmi dobré. Překvapilo mne, jak dobrý cit mám díky nim ve volantu."
Foto: WilliamsF1 Team
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.