Michelin se s F1 loučí a od příštího roku budou mít monopol znovu japonské Bridgestone, jejichž hlavním problémem byl loňský zákaz výměny pneumatik během závodu, který nyní padl.
Letos se budou mohou pneumatiky během závodu opět přezouvat, což přináší možnost volit měkčí směsi. S těmi je Bridgestone podstatně konkurenceschopnější než s tvrdýmy, které se používaly loni. Týmy už pátým dnem testují v Jerezu. Z dosahovaných časů je zatím těžké cokoliv usuzovat, ale nový šampion Fernando Alonso už vidí, že Bridgestone letos problémy mít nebudou, což po roce znovu favorizuje italské Ferrari a Michaela Schumachera.
"Zdá se, že Bridgestone se chovají velice dobře," odhaduje Fernando Alonso. "Máme vážné obavy, že je čeká další sezóna jako před dvěma roky, kdy byly jejich pneumatiky opravdu lepší. Doufám, že se nám s Michelinem podaří je překonat."
Kromě Ferrari bude letos po pěti letech s Michelinem pneumatiky Bridgestone znovu obouvat i britský tým Williams, jehož testovací pilot Alex Wurz může srovnávat, protože ještě na konci minulé sezóny testoval Michelin u týmu McLaren.
"S Bridgestone jsem testoval poprvé, takže jsem rád za motor V8, jehož menší výkon mi umožnil pneumatiky lépe poznat," hovoří Alex Wurz. "Budu muset trochu změnit svůj jízdní styl, abych se pneumatikám přizpůsobil. Ale musím uznat, že jsou to pneumatiky velmi dobré. Překvapilo mne, jak dobrý cit mám díky nim ve volantu."
Foto: WilliamsF1 Team
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.