Spolumajitel společnosti Formula One Management vyjádřil spokojenost nad pokrokem, kterého bylo v královně motoristického sportu dosaženo v posledních deseti letech v oblasti bezpečnosti.
Poslední nehodou, při níž zahynul pilot Formule 1, byla nejdiskutovanější nehoda v historii, ona tragická nehoda v zatáčce Tamburelo na italském okruhu v Imole v květnu 1994, při níž skončila jedna legenda Formule 1, veliký Ayrton Senna. Od té doby mělo několik jezdců velké štěstí v neštěstí, jako například Mika Häkkinen v Adelaide 1995, Olivier Panis v Montrealu 1996, či Luciano Burti ve Spa 2001.
Technické předpisy nutí týmy stavět stále bezpečnější monoposty, které už bezesporu několikrát zachránily lidský život. Mezinárodní automobilová federace se zárověň snaží prostřednictvím technických předpisů omezovat neustále rostoucí rychlost vozů F1. Na druhou stranu jezdci, uvědomujíce si obdivuhodnou bezpečnost svých kokpitů, dokázali až neuvěřitelně daleko potlačit strach a při často zbytečných nehodách tak riskují životy své i životy traťových komisařů.
"Jsem moc rád, že se bezpečnost vozů F1 zlepšuje," hovoří Bernie Ecclestone. "Nejsme tu od toho, abychom diváky bavili nehodami. O jezdce se musíme starat. A senzacechtivé televize by se také mohly mírnit. Při Sennově nehodě vysílaly zbytečně dlouho. Nemusely a neměly to udělat."
Foto: McLaren Mercedes
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.