Spolumajitel společnosti Formula One Management vyjádřil spokojenost nad pokrokem, kterého bylo v královně motoristického sportu dosaženo v posledních deseti letech v oblasti bezpečnosti.
Poslední nehodou, při níž zahynul pilot Formule 1, byla nejdiskutovanější nehoda v historii, ona tragická nehoda v zatáčce Tamburelo na italském okruhu v Imole v květnu 1994, při níž skončila jedna legenda Formule 1, veliký Ayrton Senna. Od té doby mělo několik jezdců velké štěstí v neštěstí, jako například Mika Häkkinen v Adelaide 1995, Olivier Panis v Montrealu 1996, či Luciano Burti ve Spa 2001.
Technické předpisy nutí týmy stavět stále bezpečnější monoposty, které už bezesporu několikrát zachránily lidský život. Mezinárodní automobilová federace se zárověň snaží prostřednictvím technických předpisů omezovat neustále rostoucí rychlost vozů F1. Na druhou stranu jezdci, uvědomujíce si obdivuhodnou bezpečnost svých kokpitů, dokázali až neuvěřitelně daleko potlačit strach a při často zbytečných nehodách tak riskují životy své i životy traťových komisařů.
"Jsem moc rád, že se bezpečnost vozů F1 zlepšuje," hovoří Bernie Ecclestone. "Nejsme tu od toho, abychom diváky bavili nehodami. O jezdce se musíme starat. A senzacechtivé televize by se také mohly mírnit. Při Sennově nehodě vysílaly zbytečně dlouho. Nemusely a neměly to udělat."
Foto: McLaren Mercedes
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.