Spolumajitel společnosti Formula One Management vyjádřil spokojenost nad pokrokem, kterého bylo v královně motoristického sportu dosaženo v posledních deseti letech v oblasti bezpečnosti.
Poslední nehodou, při níž zahynul pilot Formule 1, byla nejdiskutovanější nehoda v historii, ona tragická nehoda v zatáčce Tamburelo na italském okruhu v Imole v květnu 1994, při níž skončila jedna legenda Formule 1, veliký Ayrton Senna. Od té doby mělo několik jezdců velké štěstí v neštěstí, jako například Mika Häkkinen v Adelaide 1995, Olivier Panis v Montrealu 1996, či Luciano Burti ve Spa 2001.
Technické předpisy nutí týmy stavět stále bezpečnější monoposty, které už bezesporu několikrát zachránily lidský život. Mezinárodní automobilová federace se zárověň snaží prostřednictvím technických předpisů omezovat neustále rostoucí rychlost vozů F1. Na druhou stranu jezdci, uvědomujíce si obdivuhodnou bezpečnost svých kokpitů, dokázali až neuvěřitelně daleko potlačit strach a při často zbytečných nehodách tak riskují životy své i životy traťových komisařů.
"Jsem moc rád, že se bezpečnost vozů F1 zlepšuje," hovoří Bernie Ecclestone. "Nejsme tu od toho, abychom diváky bavili nehodami. O jezdce se musíme starat. A senzacechtivé televize by se také mohly mírnit. Při Sennově nehodě vysílaly zbytečně dlouho. Nemusely a neměly to udělat."
Foto: McLaren Mercedes
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.