Michael Schumacher testoval nový osmiválcový motor v loňském Ferrari F2005 už v prosinci a tento týden v Jerezu. Na rozdíl od de la Rosy tvrdí, že V8 přináší více zábavy.
Odpůrci V8 kritizují FIA za omezování výkonu motoru, když současně neomezuje přítlak vozů. Tím se přibližují rychlosti na rovinkách a v zatáčkách, čímž se zkracuje brzdná dráha a ubývá prostoru pro předjíždění. Na druhou stranu se podle většiny pilotů slabší motor projevuje tím, že každá jezdecká chyba či nepřesnost je výrazněji potrestána malou rychlostí na rovince.
"Myslím, že nejdůležitější je uvědomit si, že výkon bylo nutné omezit," hájí rozhodnutí FIA Michael Schumacher. "V posledních letech jsme už omezovali aerodynamiku i pneumatiky. Děláme všechno proto, aby rychlosti v závodech klesaly, ale pořád se nám zvedá výkon motoru. Když se navíc zlepšuje přilnavost pneumatik, rychlost narůstá strašně rychle. Jsem rád, že FIA takto rozhodla."
"Pokud jde o radost z řízení, nemusíte se ničeho obávat. Je to teď tak trochu jako malá motokára. Dříve vás dopředu tlačilo hrozné monstrum, kvůli kterému se auto nedalo pořádně řídit, protože pneumatiky nedokázaly tu sílu přenést. Dnes je auto mnohem konzistentnější, lepší. Je s ním velká zábava. Jezdecký styl se trochu změní, motory půjdou do vyšších otáček a já z toho mám radost. Řízení Formule 1 jsem si doopravdy užíval kdysi dávno a teď je to zpět!"
Foto: Scuderia Ferrari
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.