Rudý tým z Maranella má novou motivaci a po loňském zklamání si musí napravit chuť v roce 2006. Velké naděje všichni vkládají do Michaela Schumachera, zdravým oživením je Felipe Massa.
Loni Ferrari zvítězilo pouze jedinkrát, a to v snad nejsměšnějším závodě v historii, když startovalo pouze šest vozů s pneumatikami Bridgestone, přičemž čtyři jezdci od Jordanu a Minardi neměli na vítězství nejmenší šancí.
Marc Gené, testovací pilot Ferrari, slibuje mnohem úspěšnější sezónu 2006: "Víme velice dobře, kde jsme loni udělali chyby. Víme také, jak se jim letos vyvarovat. Nedokázali jsme se dostatečně přizpůsobit novým pravidlům, která nebyla jednoznačná. Ale v roce 2006 jsme si ve všem naprosto jisti a jsme podstatně dál, než jsme doufali. Teď jsme na tom velice dobře a ještě přijde řada dalších vylepšení."
Felipe Massa, letošní týmový kolega Michaela Schumachera, vstupuje do své životní sezóny. Věří, že jeho týmu pomohou letošní pravidla: "Není tajemstvím, že jsme loni měli těžký rok kvůli pneumatikám. Ale od té doby jsme zaznamenali velké zlepšení a další budou následovat. A hlavně nám budou vyhovovat pravidla ohledně pneumatik, která se opět změnila."
Foto: Scuderia Ferrari
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.