Technický ředitel se přidává k odborníkům zoufale volajícím po větším omezení desetiválcových motorů, jejichž přechodné používání v roce 2006 by mohlo být zneužito.
Letos používaly vozy Formule 1 naposled desetiválcové motory o objemu 3000ccm. Od příštího roku bude povoleno pouze osm válců a objem bude omezen na 2400ccm. Protože vývoj nových motorů je pro menší stáje příliš časově a finančně náročný, dostaly týmy možnost letošní motory V10 použít i v příštím roce, ale aby tím nezískaly výhodu silnějšího motoru, budou muset zmenšit nasávací otvory na 77mm a maximální otáčky za minutu omezit na 16700.
Studie stájí Midland a Toyota však ukazují, že i takto omezené motory budou velkou výhodou, zejména na některých okruzích. Zřejmě pominul i důvod, proč tuto výjimku FIA umožnila. Její využití totiž oznámila pouze stáj Minardi, která byla od té doby prodána Red Bullu, přejmenována na Toro Rosso, a tím byl vyřešen nedostatek financí.
"Provedli jsme řadu experimentů a předepsané omezení motorů V10 se nám jeví jako nedostatečné," vysvětluje Luca Marmorini, technický ředitel Toyoty. "I tak budou mít motory výkon něco přes 800 koní. Nemyslím si, že by jim mohly motory V8 konkurovat. Toro Rosso tím může získat nepřijatelnou výhodu. Nedivím se ostatním týmům, že mají z tohoto pravidla obavy."
Foto: Panasonic Toyota Racing
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.