Pouze v Itálii a v Německu se kromě velké ceny dané země koná každou sezónu ještě jeden závod - GP San Marina v italské Imole a GP Evropy na německém Nurburgringu.
Proti této vymoženosti už řadu let bojuje nejmocnější muž Formule 1, Bernie Ecclestone, který prostřednicvím svých drahých televizních práv na F1 tahá za nejdůležitější neviditelné nitky. Evropští diváci mají rádi F1 v Evropě, ale Bernie je tvrdý businessman a snaží se závody prosadit na nových trzích, především v Asii. Jenže prodlužování kalendáře je pro týmy neúnosné.
V Německu se Bernie snaží prosadit řešení navržené Walterem Kafitzem, ředitelem okruhu Nürburgring, podle kterého by se mohla v Německu konat pouze Velká cena Německa, která by se ovšem konala střídavě na Nürburgringu a na Hockenheimringu. Berniemu navíc nahrávají finanční potíže, které se poslední dobou nedaří tajit pořadateli současné Velké ceny Německa v Hockenheimu. V Itálii je pro horší zázemí ohroženější asi závod v Imole.
"Měli bychom směřovat k tomu, že v Itálii a v Německu bude pouze po jedné grand prix," uvádí Bernie Ecclestone ve zprávě v Autocourse Annual. "Ale v současnosti to je těžké. Jenže dokud se to nepodaří, tak nemám možnost dostat do kalendáře nové závody. Ale když se zeptám týmů, jestli se jim podaří sehnat aspoň o jednoho sponzora více díky tomu, že se v těchto zemích konají dva závody, tak mi všichni potvrdí, že ne. Jeden závod v každé zemi stačí."
Foto: West McLaren Mercedes
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.