Pouze v Itálii a v Německu se kromě velké ceny dané země koná každou sezónu ještě jeden závod - GP San Marina v italské Imole a GP Evropy na německém Nurburgringu.
Proti této vymoženosti už řadu let bojuje nejmocnější muž Formule 1, Bernie Ecclestone, který prostřednicvím svých drahých televizních práv na F1 tahá za nejdůležitější neviditelné nitky. Evropští diváci mají rádi F1 v Evropě, ale Bernie je tvrdý businessman a snaží se závody prosadit na nových trzích, především v Asii. Jenže prodlužování kalendáře je pro týmy neúnosné.
V Německu se Bernie snaží prosadit řešení navržené Walterem Kafitzem, ředitelem okruhu Nürburgring, podle kterého by se mohla v Německu konat pouze Velká cena Německa, která by se ovšem konala střídavě na Nürburgringu a na Hockenheimringu. Berniemu navíc nahrávají finanční potíže, které se poslední dobou nedaří tajit pořadateli současné Velké ceny Německa v Hockenheimu. V Itálii je pro horší zázemí ohroženější asi závod v Imole.
"Měli bychom směřovat k tomu, že v Itálii a v Německu bude pouze po jedné grand prix," uvádí Bernie Ecclestone ve zprávě v Autocourse Annual. "Ale v současnosti to je těžké. Jenže dokud se to nepodaří, tak nemám možnost dostat do kalendáře nové závody. Ale když se zeptám týmů, jestli se jim podaří sehnat aspoň o jednoho sponzora více díky tomu, že se v těchto zemích konají dva závody, tak mi všichni potvrdí, že ne. Jeden závod v každé zemi stačí."
Foto: West McLaren Mercedes
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.