Pouze v Itálii a v Německu se kromě velké ceny dané země koná každou sezónu ještě jeden závod - GP San Marina v italské Imole a GP Evropy na německém Nurburgringu.
Proti této vymoženosti už řadu let bojuje nejmocnější muž Formule 1, Bernie Ecclestone, který prostřednicvím svých drahých televizních práv na F1 tahá za nejdůležitější neviditelné nitky. Evropští diváci mají rádi F1 v Evropě, ale Bernie je tvrdý businessman a snaží se závody prosadit na nových trzích, především v Asii. Jenže prodlužování kalendáře je pro týmy neúnosné.
V Německu se Bernie snaží prosadit řešení navržené Walterem Kafitzem, ředitelem okruhu Nürburgring, podle kterého by se mohla v Německu konat pouze Velká cena Německa, která by se ovšem konala střídavě na Nürburgringu a na Hockenheimringu. Berniemu navíc nahrávají finanční potíže, které se poslední dobou nedaří tajit pořadateli současné Velké ceny Německa v Hockenheimu. V Itálii je pro horší zázemí ohroženější asi závod v Imole.
"Měli bychom směřovat k tomu, že v Itálii a v Německu bude pouze po jedné grand prix," uvádí Bernie Ecclestone ve zprávě v Autocourse Annual. "Ale v současnosti to je těžké. Jenže dokud se to nepodaří, tak nemám možnost dostat do kalendáře nové závody. Ale když se zeptám týmů, jestli se jim podaří sehnat aspoň o jednoho sponzora více díky tomu, že se v těchto zemích konají dva závody, tak mi všichni potvrdí, že ne. Jeden závod v každé zemi stačí."
Foto: West McLaren Mercedes
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.